ماجرای حمله عده‌ای به دانشگاه علم و صنعت شعبه نور + جزییات

رییس دانشگاه علم و صنعت ایران درباره جزئیات ماجرای درگیری افرادی تحت عنوان عوامل شهری با نگهبانان دانشگاه علم صنعت شعبه شهرستان نور توضیح داد.

محمد علی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تأسیس شعبه‌ای از دانشگاه علم و صنعت در شهر نور اظهار داشت: دانشگاه علم و صنعت با توافق مسئولان و معتمدان محل و نماینده شهرستان نور در مجلس، شعبه‌ای از این دانشگاه را در این شهر راه‌اندازی کرد.

وی بیان کرد: بنا بر قول مسئولان شهری، ساختمان فرماندهی جهت تشکیل کلاس ها به این دانشگاه داده شد تا بعد از چهار سال کار ساختمان دانشگاه علم و صنعت به پایان برسد.

رییس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: مسئولان شهرستان نور قول دادند تا زمین متعلق به این دانشگاه را بسازند که متاسفانه خود دانشگاه این کار را بر عهده گرفت.

برخورداری ادامه داد: در زمان تحصیل دانشجویان، عده‌ای که خود را عوامل شهری می‌دانستند با شکستن تابلوی دانشگاه به داخل وارد شده و نگهبانی را مورد ضرب و شتم قرار دادند که در این اتفاق دیگر دانشجویان، حاضر به حضور در شهر به خاطر مسائل مختلف نشدند و دانشگاه برای اینکه دانشجویان از ترم دوم تحصیلی عقب نمانند، تصمیم گرفت که آن ها را به واحد مرکزی در تهران منتقل کند و یا ساختمانی را در یکی از شهر‌های مجاور در اختیارشان قرار دهد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران تأکید کرد: این دانشگاه به خاطر این رفتار نادرست و دفاع از حیثیتش به دادگاه شکایت کرده و به زودی اولین جلسه دادرسی برگزار می‌شود.

برخورداری در خصوص ارائه امتیازات به دانشجویان نخبه افزود: دانشجویان نخبه مانند سایر دانشجویان کشور از یکسری امتیازات قانونی مانند تحصیل بدون کنکور در مقاطع بالاتر و استفاده از فضای دانشگاه برای تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های دانشگاهی و تبدیل علم به ثروت از آن‌ها حمایت می کند.

وی عنوان کرد: دانشگاه علم و صنعت با همکاری استادان خود سعی در مرتبط کردن دانشگاه با بخش صنعت دارد و از پژوهشگران و محققانی که طرح‌های کاربردی دارند، حمایت مالی و تجهیزاتی می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.