نامه 97 شرکت آمریکایی به دادگاه استیناف برای لغو دستور اجرایی ترامپ

97 شرکت بزرگ آمریکایی با ارائه نامه‌ای سرگشاده به دادگاه استیناف دستور اجرایی رئیس‌جمهور این کشور را محکوم کردند.

نامه 97 شرکت آمریکایی به دادگاه استیناف برای لغو دستور اجرایی ترامپبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ 97 شرکت بزرگ آمریکایی – از اپل گرفته تا شرکت زینگا—در حمایت از حکم دادگاه واشنگتن مبنی بر تعلیق دستور اجرایی دونالد ترامپ در ممانعت از ورود اتباع 7 کشور جهان به آمریکا با ارائه نامه‌ای سرگشاده به دادگاه استیناف(تجدید نظر) دستور اجرایی رئیس جمهور را محکوم کرده و این فرمان را مغایر با سیاست رشد صنعتی آمریکا قلمداد کردند.

این نامه سرگشاده روز گذشته در دادگاه استیناف شعبه نهم تنظیم و ارائه شد. در این نامه بر اهمیت مهاجران در اقتصاد و جامعه آمریکا اشاره شده است. انتظار می‌رود به تعداد شرکت هایی که این نامه را امضا می کنند، افزوده شود.

در بخشی از این نامه آمده است: مهاجران بزرگترین اکتشافات آمریکا را رقم زده اند و پایه گذار برخی از بزرگترین شرکتهای این کشور بوده اند. آمریکا علی رغم حضور مهاجران توانسته از خود در برابر خطرات حفاظت کند.

در ادامه این نامه شرکت‌های بزرگ آمادگی خود را برای همکاری با دولت جهت لغو دستور اجرایی ترامپ اعلام کرده اند.

شرکت‌های فناوری فیس بوک، گوگل، اپل، اینتل، نت فلیکس که بیشترین کارمندان مهاجر را دارند از مهمترین شرکت‌هایی هستند که مخالفت صریح خود را با دستور اجرایی دونالد ترامپ اعلام کرده اند.

ترامپ در 27 ژانویه یک دستور اجرایی صادر کرد که براساس آن اتباع کشورهای ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به طور موقتی و به مدت چند ماه از ورود به آمریکا منع شدند. این دستور هرج و مرج زیادی را در پی داشت و شماری از مسافران در فرودگاه‌ها سرگردان شدند. البته "جیمز روبرت" قاضی دادگاه فدرال واشنگتن این دستور ترامپ را به حالت تعلیق درآورد که انتقاد شدید رئیس‌جمهور را در پی داشت.

قرار است دادگاه استیناف تصمیم نهایی درباره اجرای دستوراجرایی ترامپ را اتخاذ کند. در همین راستا، بسیاری از شرکت‌های فناوری با ارائه نامه و دادخواست به دنبال حکم لغو این دستور رئیس جمهور در دادگاه تجدیدنظر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار