برنی سندرز: ترامپ یک فریبکار است

برنی سندرز معرفی میلیاردرها به عنوان اعضای کابینه دونالد ترامپ را نشانه‌ای از فریبکار بودن وی عنوان کرد.

برنی سندرز: ترامپ یک فریبکار است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت با اشاره به ارتباط کابینه دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور آمریکا-  و مشاوران ارشدش با وال‌استریت (منظور افراد بانفوذ در اقتصاد آمریکا) وی را به قصور در انجام تعهدات انتخاباتی‌اش نسبت به طبقه متوسط جامعه متهم کرد.

سندرز یکشنبه در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «این مرد [ترامپ] یک فریبکار است. وی زمانی که برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نامزد شد گفت با وال‌استریت مقابله خواهم کرد. این در حالیست که تمام این میلیاردرها را به سمت‌هایی در دولت خود گماشته است».

ترامپ "استیون منوچین" بانکدار و سرمایه‌دار بزرگ را به عنوان وزیر خزانه داری، "ویلبر راس" یک میلیاردر معروف آمریکایی را برای تصدی سمت وزیر بازرگانی و "گری کوهن" مدیر شرکت گلدمن‌ساکس را به عنوان مدیر شورای اقتصاد ملی آمریکا معرفی کرد.

افرادی که ترامپ به عنوان اعضای کابینه یا مشاور خود انتخاب کرده است با ادعای وی برای اجرای دوباره قانون بانکداری "گلس استیگل" تناقض دارد. این قانون که براساس آن بانک‌های تجاری و بانک‌های سرمایه‌گذاری از یکدیگر جدا می‌شوند در زمان "بیل کلینتون" رئیس‌جمهور سابق آمریکا لغو شد.

ترامپ روز جمعه دستوری را امضا کرد که براساس آن قوانین مالی آمریکا به شکلی تغییر خواهد کرد که وام‌های بیشتری به تجارت‌های آمریکایی تعلق می‌گیرد.

سندرز در ادامه درباره ترامپ گفت: «او یک شومَن خوب و مناسب برای برنامه‌های تلویزیونی است. ترامپ طبقه متوسط و فقیر این کشور را می‌فروشد. سخت است ترامپ را در کنار این میلیاردرها ببینم و نخندم!»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار