در آیین افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات؛

واعظی: شبکه ملی اطلاعات از حريم شخصی كاربران محافظت می‌کند/درصدد اشتغال‌زایی از طریق این شبکه هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات به تبیین عملکرد دولت در این راستا پرداخت.

واعظی: شبکه ملی اطلاعات از حقوق شهروندی و حريم شخصی كاربران محافظت می‌کندبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات صبح دوشنبه هجدهم بهمن ماه همزمان با ایام‌الله مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد. در این مراسم محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص راهبرد دولت در اجرای این پروژه عظیم توضیحاتی ارائه داد.

واعظی در ابتدا اظهار داشت: يكی از مطالبات مقام معظم رهبری در ١٤ سال گذشته راه اندازی شبكه ملی اطلاعات بوده است. ما به عنوان دولت بايد بستر شبكه ملی را فراهم كنيم و در اختيار ديگران قرار دهيم.

وزیر ارتباطات در بخشی از سخنانش گفت: شبكه ملی اطلاعات دستاورد مجموعه خانواده ای است كه در كنار هم برای راه اندازی آن كار می‌كنيم. ما سعی داریم قبل از پايان دولت فاز سوم را راه اندازی كنيم. شبكه ملی اطلاعات هيچ‌وقت در ايران انتها ندارد چرا كه ابتكارات و اختراعات جديد همواره صورت می‌گیرد. ما بايد همواره در حال پيشرفت باشیم و اين شبكه در دولت بعد نيز بايد ادامه پيدا كند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه ضمن اشاره به اینکه شورای عالی فضای مجازی يكی از نعمت هايی است كه در ايران در اختيار داريم خاطرنشان کرد: براي راه اندازی شبكه ملی اطلاعات ٦٣٠ ميليارد هزينه شد. در دوره قبل در ذهن مردم محدوديت ساخته بودند. یعنی مردم فكر می‌كردند راه اندازی اين شبكه برای آنها محدوديت ايجاد می‌كند. اما امروز با راه اندازی اين شبكه بدون هيچ محدوديتی، سرعت كار بيشتر را برای كاربران ارائه كرديم كه اين كار با ٥٠ درصد كاهش قيمت همراه بوده است.

حفظ امنیت اطلاعات شهروندان نکته دیگری بود که واعظی بر آن تأکید کرد و بیان داشت: مردم در حال حاضر از محتوای داخلی استفاده می‌كنند و به اين ترتیب حقوق شهروندی و حريم شخصی كاربران حفظ می‌شود. اين وظيفه دولت است. ما درصدد هستیم شبكه ملی اطلاعات را با اشتغال‌زایی گره بزنيم تا با اين فضا اشتغال ایجاد كنيم.

وی در ادامه اظهار داشت: ما در بخش فضای مجازی خلاء مقرراتی و قانونی داريم. با راه‌اندازی اين شبكه حقوق نشر را رعايت می‌كنيم. شبكه انتقال كشور با پروژه تلاش سه از ٤ هزار مگا بيت به ١٠ هزار مگابیت رسيد در حالی که در دولت قبل شبكه انتقال هزار مگابيت بود.

واعظی در انتها به حضور بخش خصوصی در این پروژه اشاره کرد و گفت: مردم وقتی ببینند بخش دولتی و خصوصی یک حرف را می‌زنند اعتمادشان به شبکه ملی اطلاعات بیشتر می‌شود. وی ابراز امیدواری کرد چه در این دولت و چه در دولت آینده هر کسی که مسئول است از شبکه ملی اطلاعات غافل نشود تا اهداف محقق گردد.

فاز دوم شبکه ملی اطلاعات افزایش رضایت مردمی را دنبال می کند

واعظی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: فاز نخست شبکه ملی اطلاعات که در شهریور ماه افتتاح شد با استقبال خوبی از سوی مردم و شرکت های تولید محتوا مواجه شد. در فاز اول میزان استفاده از ترافیک داخلی و تولید محتوا به طور ماهیانه افزایش یافت.

وزیر ارتباطات همچنین به کاهش تعرفه اینترنت در فاز دوم اشاره کرد و گفت: با کاهش تعرفه اینترنت مردم بیش از پیش به سمت استفاده از فیلم و ویدیو در این بستر می‌روند.

نکته دیگری که واعظی در جمع خبرنگاران به آن اشاره داشت این بود که سرعت دسترسی به اینترنت در فاز دوم برداشته شده و کاربران می‌توانند با هر سرعتی از خدمات این شبکه بهره‌مند شوند. وی همچنین از افزایش مراکز تبادل داده در فاز دوم از 4 مرکز به 7 مرکز خبر داد.


انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.