افزایش تنش‌های انتخاباتی در فرانسه در پی رسوایی فرانسوا فیون

رسوایی مالی خانواده فرانسوا فیون هفته‌ای پر تنش را برای انتخابات فرانسه رقم زد.

فرانسه در تنش سیاسی در پی رسوایی مالی خانواده فرانسوا فیون
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، افزایش فشارها برای لغو نامزدی فرانسوا فیون – نامزد راست میانه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه- به دلیل فساد مالی همسر و فرزندانش و بالاگرفتن بحث‌ها برای انتخاب جایگزین وی هفته‌ای پر تنش را برای این کشور رقم زده است.

رقبای اصلی فیون، مارین لوپن –عضو حزب راست افراطی فرانسه- و امانوئل مکرون –نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری این کشور- با شور و نشاط مبارزات انتخاباتی را آغاز کرده‌اند.

این در حالیست که فیون در موقعیت متزلزلی قرار دارد و اعلام کرده است برای دفاع از موقعیت خود مقاومت می‌کند. یکی از اعضای کمپین وی اعلام کرد فیون در روز دوشنبه بر این پیام تأکید بیشتری خواهد داشت.

فیون در واکنش به کاهش نرخ محبوبیت خود در نظرسنجی‌ها و سقوطش به رتبه سوم در ویدیویی که در فیس‌بوک منتشر کرد گفت: «ما با هم برای اثبات بی‌گناهی خود تلاش خواهیم کرد و به سوی پیروزی خواهیم رفت».

بنابر گزارشها نخستین بار یک نشریه فرانسوی از فساد مالی «پنلوپه فیون» -همسر  فیون- خبر داد. این نشریه در گزارشی علیه وی نوشت پنلوپه فیون در مقام مشاور پارلمانی همسرش، بدون آنکه کار خاصی انجام داده باشد، بیش از 900 هزار یورو دریافت کرده است. گفته میشود فرزندان فرانسوا فیون نیز تحت عناوین مختلف به دریافت مبالغی از خزانه دولت پرداخته‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار