اصفهان؛

2500 میلیارد تومان به استان های کم آب اختصاص یافت

سخنگوی دولت در اصفهان گفت: از 10 هزاز میلیارد تومانی که برای مشکلات زیست محیطی تخصیص یافته 2500 میلیارد تومان آن به استان هایی که با تنش آبی مواجه اند تعلق می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدباقر نوبخت شامگاه جمعه در در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان  اظهار داشت: ، در برنامه ششم  موضوع مهم آب و محیط زیست اهم مسائل بود که برای سال آینده 10 هزار میلیاردتومان برای محیط زیست، آب، فاضلاب و شبکه حمل و نقل ریلی در نظر گرفته‌ایم که 2500 میلیارد آن مقرر شده به استان هایی تعلق بگیرد که با تنش ابی مواجه اند و حتی شهرستان های این استان ها نیز که اولویت دارند مشخص شود

وی افزود: افتتاح پروژه‌های بسیار خوبی رادر استان اصفهان  شاهد بودیم، ازجمله بروز کردن خطوط تلفن همراه با فناوری 4G که ظرفیت بسیاری برای تلفن همراه فراهم می‌کند، همچنین طرحی در زمینه اتصال خانه‌ها به شبکه فیبر نوری را به بهره ‌برداری رساندیم.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: طرح‌های بازسازی و نوسازی بیش از 100 کیلومتر خطوط ریلی افتتاح شد، همچنین تامین گاز مطمئن به خانواده‌ها و پروژه صنعتی حدود 40 میلیارد تومانی را مورد بهره‌برداری قرار دهیم، 2 طرح نیز در ارتباط با محیط زیست افتتاح شد..

معاون رئیس جمهور افزود: در سطح ملی 11 هزار و 400 مورد از این واحدها داریم که در استان اصفهان 891 واحد تولیدی 688 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند و در مجموع هزار و 498 میلیارد تومان تسهیلات داده شد.

وی افزود: برای طرح‌های عمرانی استان اصفهان که حدود 590 میلیارد تومان هزینه داشت، 401 میلیارد تومان تخصیص داده شده و علاوه بر این مورد این استان از مصوبات سفر رئیس‌جمهور نیز سهمی دارد، در 38 طرح و پروژه حدود 695 میلیارد تومان مصوب شده که 100 درصد تخصیص یافته است.

نوبخت در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود دولت سهم خود از مترو را پرداخت نکرده است،
گفت: براساس آنچه در قانون آمده سهم مترو 50 درصد از دولت است و آنچه شهرداری تحت عنوان مطالبات داشته نزدیک به 120 میلیارد تومان بود که در پیگیری‌های سازمان برنامه و بودجه 150 میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شد.

وی بیان کرد: آنچه دولت مکلف است انجام دهد حمایت تجهیزاتی است و سازمان برنامه و بودجه نیز ابلاغ کرده است، 80 میلیارد تومان نیز برای سالن اجلاس در نظر گرفته و شهرداری نیز قول بهره برداری در اردیبهشت را داده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان باره افزایش حقوق بازنشستگان  اظهار داشت: پیرامون موضوع بازنشستگان در قانون برنامه ششم باید گفت آنچه دولت لایحه داد در اسناد این برنامه تصریح شد، براین اساس باید نابرابری دریافتی بازنشستگان رفع شود و در بودجه سال 96 در لایحه دولت هزار میلیارد تومان به این منظور اختصاص یافته است.

وی افزود: برای بازنشستگان در سال 95 باید 2 اقدام صورت می‌گرفت، نخست برای آنهایی که پاداش را از سنوات گذشته دریافت نکرده‌اند، به این منظور 2 هزار و 700 میلیارد تومان به آموزش و پرورش پرداخت کرده‌ایم که همه مطالبات تسویه شد، حکم دیگری نیز داشتیم که براساس آن کسانی که از یک و نیم میلیون تومان کمتر دریافتی داشتند دریافتی آن‌ها را تا 20 درصد افزایش داده‌ایم.
نوبخت در پاسخ به این سئوال که متاسفانه در توسعه تجدیدپذیری نیروگاه‌های خورشیدی غفلت کرده‌ایم و اقدام جدی صورت نگرفته، دولت چه برنامه‌هایی در این زمینه دارد، بیان کرد: استقبال برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در شرق و جنوب اصفهان بسیار زیاد است به همین دلیل برای تامین 420 مگاوات ثبت نام صورت گرفته که 3 شرکت آلمانی و ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند، البته مشکلاتی برای گرفتن زمین داشته‌اند ولی قابل حل است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اقدامات صورت گرفته در ارتباط با تبدیل ضایعات خطرناک به مواد قابل استفاده بیان کرد: امروز در این زمینه یک افتتاح صورت گرفت، براساس این طرح همه ضایعات خطرناک به مواد قابل استفاده تبدیل می‌شوند، در استفاده از ابنیه و بتن کار بسیار خوبی بود و مقرر شد این طرح به واحدهای دیگر ابلاغ شود تا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی درباره مصوبه‌های آب در صندوق توسعه ملی در بخش داخلی و بین‌المللی بیان کرد: یک عدد مربوط به آب‌های مرزی است که سالانه 2 هزار میلیارد دلار اعتبار دارد و علاوه بر این میزان 1500 میلیارد تومان برای آب روستایی در نظر گرفته شده است.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.