استقرار ناو شکن یو اس اس کول آمریکا در سواحل یمن

مقامات امریکایی از استقرار ناوشکن «یو اس اس کول» در سواحل یمن به بهانه آنچه حفاظت از گذرگاه‌های آبی در مقابله با نیروهای ارتش یمن خوانده شد، خبر دادند.

استقرار ناو شکن یو اس اس کول آمریکا در سواحل یمنبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، مقامات امریکایی از استقرار ناوشکن «یو اس اس کول» در سواحل یمن به بهانه آنچه حفاظت از گذرگاه‌های آبی در مقابله با نیروهای ارتش یمن خوانده شد، خبر دادند.

این مقامات امریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، افزودند: «ناو یو اس اس کول که وارد حومۀ گذرگاه باب المندب در سواحل جنوب غرب یمن شد، به گشت زنی ازجمله حفاظت از ناوچه‌ها خواهد پرداخت.»

در سال 2000 در حمله القاعده به یک قایق با ناوشکن یو اس اس کول در بندر شهر عدن به شدت صدمه دید و 17 نظامی امریکایی کشته شدند. 

این ناو امریکایی پس از انهدام ناوچۀ نیروهای ائتلاف سعودی در آب‌های ساحلی در غرب استان الحدیده توسط مبارزان یمنی  مستقر شد.

در همین حال اوایل این هفته 4 هواپیما در دو مرحله نیروهای آمریکایی را در منطقه بقیفه در البیضاء در شرق یمن هلی‌برن کردند.

برخی منابع محلی گفتند که در پی هلی‌برن نیروهای آمریکایی در البیضاء، شماری از سرکرده‌های القاعده از جمله سرکرده‌های خارجی این گروه تروریستی به هلاکت رسیده‌اند.

شماری از خبرگزاری‌ها نیز از کشته شدن  41 نفر و زخمی شدن 35 نفر دیگر در پی این هلی‌برن خبر دادند.

به گفته مقامات امریکایی این عملیات با دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید این کشور صورت گرفته است. 

ارتش آمریکا مهر ماه سال جاری با موشک کروز به سه سایت راداری در مناطق تحت کنترل نیروهای انقلاب مردمی یمن حمله کرد.

بگفته مقامات امریکایی این حمله نخستین اقدام مستقیم علیه اهداف انقلاب مردمی در جریان جنگ یمن بود که با مجوز باراک اوباما رئیس جمهور پیشین امریکا صورت گرفت. 

عربستان سعودی از فروردین 1394 به بهانۀ بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و همچنین تضعیف جنبش مردمی انصار الله حملات خود را به یمن آغاز کرده است.

در این حملات تاکنون 11 هزار 400 یمنی کشته و به بسیاری از زیرساخت‌های این کشور فقیر عربی ازجمله مدارس، کارخانه‌ها و ... آسیب واردشده است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار