اردبیل؛

تأمین ۱۰ درصد از جوجه یک‌روزه کشور در استان اردبیل

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۱۰ درصد از جوجه یک‌روزه کشور در استان اردبیل تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ عدیل سروی افزود: با اشاره به تأمین ۱۰ درصد از جوجه یک‌روزه کشور در استان افزود: علاوه بر این در تولید عسل نیز استان اردبیل از رتبه سوم کشوری برخوردار است.

وی گفت: بیش از ۱۶ درصد از تولیدات کشاورزی استان شامل تولیدات دامی است و در سال جاری تولید سه‌دهم میلیون تن محصولات دامی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: کیفیت تولیدات دامی موجب شده علاوه بر تأمین نیاز داخل بخشی به استان‌های هم‌جوار نیز ارسال شود و در تأمین محصولات دامی اردبیل نیاز چندانی به واردات محصولات نداشته باشد.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: طی سه سال گذشته میزان تولیدات کشاورزی استان با رشد محسوس همراه بوده و در هر سه بخش زراعی، دامی و باغی با بهبود کمی و کیفی تولیدات مواجه هستیم.

سروی تأکید کرد: در حال حاضر استان اردبیل رتبه نخست تولید عدس و کلزا در کشور را به خود اختصاص داده است و در محصولات سیب‌زمینی، سویا، هلو و شلیل و پرورش گاومیش رتبه دوم را دارا است.

وی افزود: در تولید عسل رتبه سوم، در گندم و چغندرقند رتبه پنجم و در حبوبات رتبه هفتم کشوری به استان اردبیل اختصاص یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه اظهار کرد: در سال جاری پیش‌بینی میزان تولیدات شامل تولید ۳.۸ میلیون تن در محصولات زراعی، ۳۸ صدم میلیون تن محصولات دامی و سه‌دهم میلیون تن محصولات باغی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار