وزارت خارجه انگلیس: محدودیت سفر به آمریکا برای مسافران از مبدا انگلیس اعمال نمی‌شود

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد ممنوعیت ورود به آمریکا برای مسافرانی که از انگلیس برای سفر به آمریکا اقدام می‌‎کنند اعمال نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد محدودیت‌های وضع شده به دست دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا -- برای سفر به این کشور، برای افرادی که از انگلیس به آمریکا می‌روند – فارغ از ملیت و محل تولد آن‌ها – اجرا نخواهد شد.

با این‌حال در وب‌سایت سفارت آمریکا در انگلیس، به اتباع و دوملیتی‌های 7 کشور که سفر آن‌ها به آمریکا محدود شده است، پیشنهاد شده برای ویزای آمریکا اقدام نکنند.

روز جمعه، رئیس جمهور جمهوری‌خواه جدید آمریکا محدودیت 4 ماهه‌ای را برای ورود مهاجران به خاک آمریکا وضع کرد و همچنین سفر اتباع 7 کشور مسلمان از جمله ایران و سوریه را موقتا به حالت تعلیق درآورد.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: "آمریکا بر تعهد خود نسبت به بررسی سریع وضعیت تمامی مسافران از انگلیس به این کشور تاکید کرده است."

در این بیانیه همچنین آمده است این محدودیت تنها متوجه افرادی می‌شود که از 7 کشور اعلام شده به آمریکا سفر کنند و افرادی که از دیگر کشورها – مانند انگلیس – به مقصد آمریکا سفر کنند، مشمول این محدودیت‌ها نخواهند بود.

در این بیانیه آمده است اتباع با تابعیت دوگانه – که تابعیت انگلیس و یکی از 7 کشور تعیین شده را دارند – تنها هنگامی مورد بررسی‌های شدیدتر قرار خواهند گرفت که مبدا سفرشان یکی از این 7 کشور باشد.

سفارت آمریکا در انگلیس در خصوص این بیانیه اظهار نظر نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار