ساری،

هک گوشی های هوشمند با ارسال لينک

به هيچ عنوان روی لينک‌ های کوتاه شده پيامک‌های ارسالی کليک نکنيد، زيرا خطر هک شدن گوشی موبايل شما از سوی هکرها وجود دارد.

سرهنگ حسن محمدنژاد رئيس پليس فتا مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: چند وقتی است نفوذگران با سوء استفاده از يک ديتابيس لو رفته از مشخصات مالکان سيم کارت برخی اپراتورها قصد نفوذ و دسترسی کامل به تلفن های همراه هوشمند کاربران را دارند.

وی افزود: هکرها با خطاب کردن نام مالک خط ،اعتماد کاربران را جلب کرده و آنها را برای کليک روی لينک ارسالی که حاوی يک فايل آلوده است ترغيب می کنند.

سرهنگ حسن محمدنژاد ادامه داد: اگر لينک مورد نظر را باز کنيد، يک فايل آلوده به بدافزار برای گوشی اندرويدی با پسوند apk روی گوشی‌ شما دانلود می شود که در صورت نصب، دسترسی از راه دور و کامل به تلفن همراهتان را می دهد.

رئيس پليس فتا مازندران افزود: لينک های اين چنينی تاثيري روی سيستم عامل آی‌او‌اس ندارد و فقط برای سيستم عامل اندرويد استفاده می شود. اگر به هر دليلی روی لينک کليک کرديد و فايل دانلود شده باشد و نصب نکرده باشيد مشکلی به وجود نمی آيد.

رئيس پليس فتا مازندران به کاربران هشدار داد به هيچ عنوان و تحت هيچ شرايطی، روی لينک‌های کوتاه شده پيامک‌های ارسالی کليک نکنيد.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
با سلام من روی یکی از این لینک ها یک دفعه کلیک کردم حالا چیکار کنم