اصفهان؛

پشت خط عابر پیاده توقف کنید

20 هزار تومان جريمه، براي رانندگانی كه حق عابر پياده را رعايت نمي كنند در نظر گرفته شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدير مركز مدیریت و كنترل ترافيك شهرداري اصفهان گفت: در فاز اول، 40 دوربين ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و يا توقف روی خطوط عابر پياده در تقاطع هاي شهر نصب شده و در حال حاضر مراحل آزمايش را سپري مي كند و تا حدود يك ماه آينده در فاز دوم، 40 دوربين ديگر نيز به مرحله نصب مي رسد .

یزدان پناه ادامه داد: اين سامانه به دليل حساسيت زياد ،تشخيص انواع تخلف و كاهش خطا نيازمند اين است كه كليه مراحل آزمايش را به صورت جزء به جزء و با دقت طی نموده تا اطمینان کافی از صحت عملکرد کسب گردد.

وي با بيان اينكه از چند ماه پيش با كمك پلیس راهور و شركت مجري به صورت روزانه عمليات و تست هاي مختلفي بر روي اين سامانه ها انجام مي شود تصريح كرد: اين آزمايشات به همراه اصلاحات مورد نیاز تا حدي ادامه مي يابد كه خطاي اين سامانه ها به كمتر از میزان مجاز برسد و در آن هنگام مي توانيم اين سامانه را به صورت كامل عملياتي كنيم.

يزدان پناه با اشاره به اينكه اين دوربين ها در حال حاضر نيز روشن است و تخلفات را به ثبت مي رساند گفت: اين دوربين ها تخلفات عبور از چراغ قرمز و توقف روی خطوط عابر پياده را ثبت مي كنند و در ادامه اطلاعات تخلف انجام شده به صورت ارشادي براي صاحب خودرو ارسال مي شود.

وي با بيان اينكه دو نوع تخلف عبور از چراغ قرمز با جريمه 200 هزار تومان و توقف روی خطوط عابر پياده با جريمه 20 هزار تومان با استفاده از اين سامانه ثبت مي شود اذعان داشت: در كنار مباحث مربوط به جريمه و اعمال قانون، برخی اقدامات فرهنگي نيز در اين راستا در نظر گرفته ايم.

مدير مركز مدیریت و كنترل ترافيك شهرداري اصفهان در پايان يادآور شد: رانندگان محترم بايد قبل از رسيدن به خط ایست عابر پياده در تقاطع ها احتياط لازم را به عمل آورد و اين موضوع را در نظر بگيرد كه حتي در صورتي كه چراغ براي عبور خودرو سبز بود اما به هر دليلي مانند تداخل وسائط نقلیه و یا ترافيك بالا در سطح تقاطع امکان عبور روان وجود نداشت بايد احتياط نموده و در پشت خط ایست عابر پیاده تامل نمایند تا در صورت رفع مشکل به حرکت خود ادامه دهد چرا که در غیر اینصورت با عبور از خط ایست و قرمز شدن چراغ قبل از عبور از خط ایست دوم مشمول جریمه خواهند گردید .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
وای خدای من جریمه خیلی بداست
Iran (Islamic Republic of)
محسن سالار
۱۳:۱۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
پیشنهاد میگردد چراغی دیگری قبل از زرد تعبيه گردد، تا رانندگان به چالش نیفتند.
بعنوان مثال اگر راننده ای که با سرعت مجاز در حال حرکت است و بطور ناگهانی و بدون داشتن چراغی قبل از زرد، چراغ زرد شود و خودرو او بطور اتفاقی روی خط عابر قرار گیرد، سوال اینجاست چرا باید جریمه بیست هزار تومانی پرداخت کند؟!!