لرستان؛

ایجاد کتابخانه در روستاهای با جمعیت بیش از یک هزار و 500 نفر سلسله

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلسله گفت: در روستاهای با جمعیت بیش از یک هزار و 500 نفر جمعیت در شهرستان سلسله کتابخانه روستایی ایجاد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ پیرنیا گفت: در حال حاضر روستاهای تملیه، زنگی وند، سراب پاپی، درویش آباد، امیر و دره تنگ شهرستان دارای جمعیتی بیش از یک هزار و 500 نفر هستند.

وی هدف از راه اندازی این کتابخانه ها را ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: به دلیل توسعه شبکه های ارتباطی اینترنتی، تعداد مخاطبان و علاقه مندان به مطالعه و تحقیق کاهش یافته است در حالی که با مطالعه کتاب است که بسیاری از مسائل به صورت عمیق درک می شوند.

پیرنیا با اشاره به فراهم کردن تشکیلاتی برای حضور خیران در حوزه فرهنگ و کتابخوانی گفت: باید زمینه های لازم را برای روی آوردن جوانان به سمت مطالعه و کتابخوانی از طریق توسعه فضاهای کتابخانه ای در شهرستان و گسترش این فضاها در روستاها فراهم شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی سلسله با اشاره به برنامه های دهه فجر در شهرستان افزود: برنامه های خطاطی و خوشنویسی شعارهای انقلاب و برپایی نمایشگاه کتاب در سطح شهرستان از جمله فعالیت هایی است که از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح شهرستان به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.