لرستان؛

فسخ قرارداد واگذاری 205 هکتار اراضی ملی در لرستان

مدیر امور اراضی لرستان از فسخ قرارداد واگذاری 205 هکتار اراضی ملی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ خادمی گفت: به منظور نظارت بر اجرای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی اراضی واگذارشده در سال‌های قبل‌،‌ کمیسیون هیئت نظارت با حضور اعضاء‌ تشکیل و در موارد تخلف مجریان از اجرای تعهدات نسبت به فسخ، تمدید، تعیین مهلت‌ و یا استرداد زمین واگذارشده اقدام به صدور رای کرده‌اند.

وی افزود: در این جلسه 11 فقره پرونده‌ واگذاری اراضی ملی برای‌ اجرای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی به مساحت‌ 255 هکتار مطرح و برای آنها تصمیم‌گیری شد.

خادمی گفت: براساس نظر اعضاء‌ کمیسیون هیات نظارت به علت عدم اجرای تعهدات توسط مجریان طرح‌ها در موعد مقرر برای 5 فقره واگذاری اراضی ملی در سطح 205 هکتار فسخ قرارداد در نظر گرفته شد.

مدیر امور اراضی لرستان افزود: همچنین در این جلسه برای 6 پرونده ‌واگذاری در سطح 50 هکتار که دارای وضعیت مناسب‌تری از نظر پیشرفت فیزیکی و امکان به بهربرداری رسیدن آنها با تعیین مهلت یا تمدید مهلت امکانپذیر بود برای فعالیت و پیشرفت ‌لازم وقت تعیین ‌شد تا چنانچه‌ بعد از موعد تعیین شده این طرح‌ها به بهره برداری نرسند، مجدد در کمیسیون مطرح و نسبت به فسخ قرارداد اقدام شود.

خادمی گفت: این هیات نظارت که زیر نظر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و با عضویت مدیر کل منابع طبیعی لرستان فعالیت می‌کند ضمن اعلام هشدار به همه افراد حقیقی و حقوقی که اراضی ملی را برای اجرای طرح‌های مختلف کشاورزی و غیرکشاورزی در اختیار گرفته و در زمان قانونی نتوانند طرح خود را به بهره‌برداری برسانند اعلام می‌کند که در اسرع وقت این هیات ضمن بازدید میدانی وتشکیل پرونده برای آن دسته از مجریانی که دارای عملکرد مناسب در راستای اجرای طرح مد نظر نباشند اقدام به فسخ قرارداد و استرداد اراضی ملی به منابع طبیعی می‌کند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.