ترامپ اول با چه کسی دیدار می‌کند؛ نخست‌وزیر انگلیس یا رئیس جمهور روسیه؟

دیلی میل در گزارشی نخستین نفر از سران کشورهای خارجی را که دونالد ترامپ با وی دیدار می‌کند، معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی‌میل در گزارشی نوشت: رفتارها و اظهارات دونالد ترامپ - رئیس جمهور منتخب آمریکا - باعث شده رسانه‌ها و مقامات کشورهای مختلف به گمانه‌زنی درباره سیاست خارجه وی بپردازند. به نظر می‌رسد ولادیمیر پوتین -رئیس‌جمهور روسیه- نخستین کسی باشد که ترامپ با وی دیدار می‌کند و این موضوع برای انگلیس نگران کننده است. البته پیش‌بینی می‌شود ترامپ و ترزا می –نخست‌وزیر انگلیس- اواخر ماه فوریه با یکدیگر دیدار کنند.

احتمالاً تاریخ بار دیگر تکرار شود و ترامپ و پوتین نیز مانند رونالد ریگان (چهلمین رئیس‌جمهور آمریکا) و میخائیل گورباچف (آخرین رهبر اتحاد شوروی) در ریکاویک دیدار کنند. گورباچف و ریگان در سال 1986 (1364 شمسی) در پایتخت ایسلند دیدار کردند و نتیجه دیدار آنها پایان جنگ سرد بود.

دیلی‌میل: ترامپ اول با چه کشی دیدار می‌کند؟ ترزا می یا ولادیمیر پوتین؟

اما اتحاد آمریکا و روسیه برای انگلیس که از منتقدان سرسخت کرملین به دلیل حمایت مسکو از بشار اسد –رئیس‌جمهور سوریه- است، دردسرساز خواهد بود. منابع انگلیسی از اینکه بهبود روابط مسکو و واشنگتن بر روابط تجاری آمریکا و انگلیس تأثیر منفی بگذارد نگران هستند.

براساس گزارش روزنامه «ساندی‌تایمز» آژانس‌های اطلاعاتی انگلیس معتقدند یک «ارتباط ویژه» بین واشنگتن و مسکو بر موقعیت مأموران اطلاعاتی انگلیس که در روسیه مشغول به کار هستند، تأثیر خواهد گذاشت.

نگرانی انگلیس زمانی افزایش یافت که فردی به نام کریستوفر استیل - از عوامل سابق دستگاه اطلاعاتی این کشور (MI6) - اطلاعاتی را افشا کرد که نشان می‌داد روسیه اطلاعات مهمی در مورد ترامپ در دست دارد که از آن به عنوان اهرم فشار بر وی استفاده می‌کند. این در حالیست که جیمز کومی – رئیس پلیس فدرال آمریکا - امروز از تأیید انجام تحقیقات درباره چگونگی روابط ترامپ با روسیه امتناع کرد. وی روز جمعه اعلام کرد درباره تحقیق احتمالی اف‌بی‌آی در این مورد هیچ اطلاعاتی نمی‌دهد.

بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا نیز پنج‌شنبه اعلام کرد درباره جنبه‌های قانونی تصمیم کومی برای انتشار اطلاعات درباره پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون –رقیب سرسخت ترامپ از حزب دموکرات- پیش از انتخابات ریاست جمهوری اخیر تحقیق می‌شود. کومی در زمان برگزاری کمپین‌های انتخاباتی آمریکا اطلاعاتی را درباره پرونده ایمیلی کلینتون منتشر کرد که به نظر می‌رسد تأثیر ویژه‌ای بر شکست این نامزد دموکرات در انتخابات داشته‌اند.

جیمز کلپر –یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا- نیز هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد آژانس‌های اطلاعاتی این کشور اطلاعاتی را به دست آورده اند که نشان می‌دهد روسیه در حملات سایبری به نهادهای دموکرات دست داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۶ دی ۱۳۹۵
با رئیس جمهور ژاپن !!
آخرین اخبار