بوشهر:

اهتمام کسبه بوشهر به قانون مداری ضروری است

شهردار منطقه یک شهر بوشهر گفت: کسبه این شهر برای رعایت رفاه و حال عموم شهروندان نیاز است به قانون مداری اهتمام ویژه داشته و از ریختن آشغال درمعابر عمومی پرهیز کنند.

اهتمام کسبه بوشهر به قانون مداری ضروری است
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رضا محبی روز شنبه در حاشیه بازدید از خیابان های مرکزی شهر بوشهر افزود: هر گونه استفاده از معابر عمومی مانند پیاده رو تخلف محسوب است و کسبه باید از انجام این کار خودداری کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون در سطح شهر بوشهر برخی از کسبه از جمله میوه فروشان مبادرت به این کار می کنند که امیدوارم برای رعایت حقوق شهروندان معابر عمومی را برای فعالیت خود اشغال نکنند.

وی ادامه داد: با وجود جمع آوری اجناس متخلفان باز هم شاهد اشغال فضای عمومی توسطه کسبه هستیم و در برخی مواقع جریمه نیز می شوند ولی این برخوردها تا وقتی با همکاری اصناف و اتحادیه های صنفی همراه نباشد راه به جایی نخواهیم برد.

محبی یادآور شد: شهرداری در این حوزه از اختیارات قانونی برای برخورد قاطع با متخلفان برخوردار نیست از این رو امید واریم اصناف و اتحادیه های صنفی همراهی بیشتری با شهرداری داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی از کسبه و شهروندان نیز از پارک خودروها در مقابل واحد تجاری و منزل خود ممانعت می کنند که این نیز تخلف است و پارک خودرو تا زمانی که برای ورود و خروج آنها مشکلی ایجاد نکند بدون مانع است.

وی در ارتباط با رمپ های ایجاد شده توسط بنگاه های معاملاتی خودور و واحدهای تعویض روغنی گفت: رمپ ها و پله های موجود در مسیر شهروندان در حال جمع آوری از سطح شهر است و در نوسازی پیاده روها نیز با تدابیر پیش بینی شده رمپ های ایجاد شده برای تسهیل در عبور و مرور شهروندان بطور کلی جمع آوری می شوند.

محبی یادآور شد: برخی از واحدها که برای فعالیت خود ناچار به استفاده از رمپ هستند نیز باید اقدام به استفاده از رمپ های موقت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ارتباط با فعالیت های ساخت و ساز نیز شهروندان برای تجهیز کارگاه خود تنها قادر به استفاده از یک سوم فضای خیابان و پیاده رو هستند.

محبی در ارتباط با اشغال فضای پیاده روها بوسیله میز و نیمکت های برخی از کسبه نیز گفت: چنین اقدامی با صدور مجوز انجام می شود و تا وقتی که تردد شهروندان را دچار مشکل نکند بلامانع خواهد بود.

وی یادآور شد: در معابری که ترددها بصورت گسترده باشد میز و نیمکت های یاد شده باید بطور حتمی میز و نیمکت سیار و با قابلیت جابه جایی باشد.

محبی در ارتباط با اختلاف سطح موجود بین پیاده رو و خیابان جمهوری اسلامی شهر بوشهر گفت: نوسازی این خیابان در اولویت شهرداری بوشهر برای سال آینده است و با انجام ساماندهی و نوسازی مشکل یاد شده برطرف می شود.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.