ایتارتاس: تاکید وزارت خارجه روسیه بر ادامه گفتگوها با ایران در خصوص سوریه

وزارت خارجه روسیه بر ادامه گفتگوها با ایران در خصوص جنگ سوریه پیش از برگزاری نشست آستانه قزاقستان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری ایتار تاس در گزارشی نوشت: وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد این کشور و ایران توافق کرده اند تا گفتگوهای نزدیک را پیش از برگزاری نشست بررسی مسائل سوریه در آستانه قزاقستان ادامه دهند. وزارت خارجه روسیه این موضوع را پس از برگزاری نشست میان «میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه ­رئیس جمهور سوریه در امور خاور میانه و کشورهای آفریقایی و معاون وزیر امور خارجه این کشور، و «حسین جابری انصاری» معاون وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در این باره آمده است: "دو طرف به تبادل ایده ها به صورت جزئی و بر مبنای اعتماد، در خصوص اوضاع کنونی در خاور میانه پرداختند و تاکید آنها بر تشدید­تلاش های بین المللی برای حل بحران در سوریه، از جمله توافقات حاصل شده در گفتگوهای سه جانبه مسکو در بیستم دسامبر سال 2016­بود که میان وزرای خارجه روسیه، ایران و ترکیه برگزار شد. آنها همچنین در خصوص آمادگی برای برگزاری نشست بین المللی برای حل بحران سوریه گفتگو کردند که قرار است در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود. دورنمای از سر گیری مذاکرات جامع بین طرف های سوری در ژنو نیز مورد بحث قرار گرفت."

این بیانیه می افزاید: "این دو دیپلمات بر اهمیت حفظ گفتگوهای نزدیک میان مسکو و تهران در خصوص مسائل سوریه و سایر مسائل جاری منطقه ای تاکید کردند." 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار