کرمانشاه؛

استقبال گسترده مشمولان غایب و سربازان فراری از طرح خرید خدمت

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از استقبال گسترده مشمولان غایب و سربازان فراری از طرح خرید خدمت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ زندی  گفت: علاوه بر مشمولان غایب، سربازان فراری که بیش از هشت سال فراری بوده‌اند، در صورتی که جرمی در دوران خدمت خود مرتکب نشده باشند می‌توانند در این طرح شرکت کنند. در حال حاضر نیز از مجموع افرادی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند 30 درصد آنها سرباز فراری بوده‌اند که این نشان از استقبال گسترده سربازان فراری از این طرح است.

وی افزود: در حال حاضر ارقام خرید خدمت سربازی برای افراد زیردیپلم مشمول طرح 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم 20 میلیون تومان، لیسانس 25 میلیون تومان، فوق لیسانس 30 میلیون تومان، دکترای غیرپزشکی 35 میلیون تومان، دکترای پزشکی 40 میلیون تومان و پزشک متخصص و بالاتر 50 میلیون تومان است.

زندی گفت: علاوه بر این برای افرادی که بیش از هشت سال غیبت دارند به ازای هر سال بیشتر، 10 درصد به مبلغ جریمه افزوده می‌شود و برای سربازانی که دارای همسر و فرزند هستند به ازای همسر پنج درصد و نیز به ازای هر فرزند پنج درصد دیگر از مبلغ جریمه آنها کاسته می‌شود.

زندی با بیان اینکه در آینده عرصه بیش از پیش بر سربازان فراری و مشمولان غایب جهت تعیین تکلیف خدمت خود تنگ می‌شود، گفت: بر اساس ماده 62 قانون نظام وظیفه عمومی، استخدام کنندگان مشمولان غایب در هر وزارتخانه یا موسسات دولتی برای اولین یا دومین بار به کسر نصف حقوق، از شش ماه تا یک سال محکوم می‌شوندبا تکرار این کار در دفعات سوم به بعد، حکم انفصال دائم از خدمات دولتی برای این افراد خاطی داده خواهد شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: همچنین استخدام کنندگان مشمولان غایب در موسسات غیردولتی مانند کارخانه، آموزشگاه‌ها، بنگاه‌ها و مغازه‌ها برای بار اول و دوم چهار میلیون و 200 هزار تومان و برای بار سوم مبلغ 12 میلیون و 600 هزار تومان جریمه و علاوه بر آن توسط نیروی انتظامی برایشان پرونده تشکیل شده و به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده 58 مکرر قانون وظیفه عمومی، نیروی انتظامی موظف به شناسایی و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضعیت آنهاست، گفت: در همین راستا یک گروه در نیروی انتظامی در خصوص بکارگیری مشمولان غایب در کارگاه‌ها و مغازه‌ها و موسسات دولتی و غیر دولتی بازدید میدانی به عمل می‌آورند.

زندی در ادامه با بیان اینکه امکان ابطال معافیت پزشکی وجود دارد، گفت: مشمولانی که معافیت پزشکی گرفته‌اند در صورت بهبودی کامل می‌توانند جهت ابطال معافیت پزشکی خود به معاونت وظیفه عمومی مراجعه کننند و با بررسی کمیسیون پزشکی در خصوص ابطال کارت معافیت پزشکی آنها اقدام خواهد شد.مشمولان غایب چنانچه دارای فرزند معلول جسمی و ذهنی هستند با تایید بهزیستی و شورای پزشکان غیبت سنواتی برگ اعزام آنها بخشیده خواهد شد.


انتهای پیام/پ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
30نا
۰۰:۳۵ ۲۱ دی ۱۳۹۵
سلام من اعزامی سال 85 هستم و اولبن فرارم سال 85 بوده و آخرین فرارم سال 92 آیا میتوانم از این طرح استفاده کنم؟ آیا سالی که به خدمت رفتم محاسبه می شود یا آخرین فرارم؟
خیلی از سربازان فراری مثل بنده هستند که با اینکه بیش از 30 سال سن دارند از مدت مشمولیتشان بیش از 10 سال میگذرد. اگر امکانش هست این مورد را هم پیگیری نمایید