توکلی در برنامه متن و حاشیه:

مبالغ حقوق‌های نجومی هنوز بازنگشته است/35 درصد ایرادات قراردادهای نفتی باقی مانده است

احمد توکلی رییس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت، امشب در برنامه متن و حاشیه به تبیین اقدامات این سازمان پرداخت.


به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،   احمد توکلی نماینده سابق مجلس و رییس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت، در برنامه متن و حاشیه شنبه با اشاره به اقدامات این سازمان مردم نهاد گفت: یکی از اقدامات ما در دیده بان شفافیت  و عدالت اصلاح قراردادهای نفتی بود که میتوانست 57 سال نیروهای خارجی درا در کشور مستقر کند و باعث اضمحلال شرکت نفت شود و از این مسئله جلوگیری شد.
 
وی افزود: اشکالات قرارداهای نفتی تا حدودی رفع شد اما 35 درصد ایرادات هنوز باقی مانده است.
 
توکلی در ادامه با اشاره به پیگیری املاک نجومی شهرداری و نتایج آن گفت: اقدام بعدی پیگیری املاک نجومی شهرداری بود که شهرداری هم تا حدودی پیگیری کرد اما شهردار تهران پس از ان همکاری چندانی نداشت.در بحث املاک شهرداری تخلفات و وقوع جرم محرز شد و 57 نفر از مدیران بازخواست شدند.

 وی با اشاره به پرونده سازمان غذا و دارو گفت: یک پرونده بسیار مهمی که با زندگی مردم هم در ارتباط است و به نظر ما جرم اتفاق افتاده است، پرونده غذا داروست که به زودی به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.

این نماینده سابق مجلس با بیان تخلفات در موضوع حقوق های نجومی گفت:  متاسفانه مبالغ حقوق های نجومی هنوز بازنگشته است و از این بابت از دولت گلایه دارم چراکه تمام پرداختی ها خلاف قانون بوده است و گفته شد 23 میلیارد از حقوق های پرداخت شده بازگشت است در صوتی که اینچنین نیست و دیوان عدالت اداری باید تایید کند.
 
توکلی در ادامه افزود: مردم نقش بسیار مهمی در شفافیت مسایل کشور دارند اما هر افشاگری شفافیت نیست. نامه های زیادی به دولت زده شد و ایرادات بخش های مختلف به شریعتمداری معاون رییس جمهور گوشزد شد و متاسفانه در یک مورد تاسف بار در دولت حضور نعمت زاده در راس کار است.دختر و همسر وی در 18 شرکت حضور دارند.

وی تصریح کرد: منشا فساد میتواند از حضور برخی در دولت و پس از ان حضور در بخش های اقتصادی باشند و حضور افراد از بخش دولتی در بخش خصوصی فساد زاست و مانند درهای گردان افراد در منصب های مختلف چرخ میزنند. یک امر تاسف اور وجود دارد که  تقصیر کادر حاکمیت است بحث عدم نشاط و گشتن دنبال پارتی در امور اداری توسط مردم است و باید به این مسیله رسیدگی کنیم چرا که این گرفتاری مانند سرما میتواند ما را از پا بیندازد!
 
توکلی با اشاره به عملکرد ضعیف دستگاههای نظارتی در کشور گفت: اگر دستگاه های نظارتی نظارت داشتند حقوق های نجومی و حرام خواری ها اتفاق نمیفتاد اما  با حضور این دستگاه ها حرام خواری اتفاق افتاد.
 
وی افزود: یک نماینده میخواست در یک ماده بحث نظارت مردم را حذف کند و پس از ان مشخص شد به ناحق در 8 شرکت حضور داشت و باید بسیار هوشیار بود و هر جایی که پول باشد،مفسدین حضور دارند.مردم نقش بسیار مهمی  در نظام نظارتی کشور دارند. فردی که از استات اویل رشوه گرفته بعد 13 سال محکوم شد و معاون اول پس از چند سال محکوم شد و برخی خط قرمز هستنداما پیگیری های ما نتیجه بخش بوده است و بیمار را به بیمارستان میبرند نه گورستان! ما امید داریم و مردم باید نظارت کنند.
 
رییس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به نقش مردم در نظارت بر نهادهای کشور اظهار داشت: در بحث حقوق های نجومی مردم هر کدام یک رسانه شدند و باعث شد رهبری ، ریاست جمهوری و مسئولین پیگیری کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۲۳ ۱۹ دی ۱۳۹۵
چرا علم نجوم تو کشورمان یه دفعه اینقد رشد کرد/؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۱۱ ۱۹ دی ۱۳۹۵
همه فقط فریاد میزنن ای دزد ای دزد ولی از دزد بگیر خبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۰۷ ۱۹ دی ۱۳۹۵
همه فقط فریاد میزنن فیش حقوقی فیش حقوقی مدیران هم کار خودشان را میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۹ دی ۱۳۹۵
با سلام اونایی که حقوق نجومی میگیرند ببینید ایا واقعا حقش بوده که گرفته ثانیایه فکری به حال اونایی بکنید که حقوق یه میلیونی میگیرند اونا رو افزایش بدید
آخرین اخبار