نگرانی یونیسف از گسترش بیماری‌های مسری میان کودکان سوریه

صندوق کودکان سازمان ملل متحد در خصوص گسترش بیماری‌های مسری میان کودکان سوری از طریق منابع آبی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در خصوص انتشار بیماری های مسری از طریق آب های آلوده  ناشی از اقدام تروریست ها هشدار داد.

"کریستوف بولیراک"، سخنگوی یونیسف، در کنفرانسی خبری در دفتر سازمان ملل در ژنو گفت: دو منبع اصلی آب مردم دمشق در وادی برد در حومه غربی این شهر به دنبال افزایش درگیری ها در این منطقه خسارت‌هایی بسیاری دیده است.‌

وی گفت: خانواده های سوری در این مناطق ناچار شده اند آب مورد نیاز خود را با هزینه بسیاری از منابع ناشناخته تامین کنند.

سخنگوی یونیسف افزود: ما در خصوص انتشار بیماری های مسری در میان کودکان، آن هم از طریق آب های آلوده در این مناطق بسیار نگران هستیم.

کریستوف بولیراک گفت:‌ گروهی از یونیسف تعدادی از مدارس دمشق را بازدید کرده و مشاهده نمودند که کودکان برای دریافت آب شرب به صورت پیاده به مساجد و یا نزدیک ترین منطقه برای توزیع آب می روند و چندین ساعت برای دریافت آب شرب منتظر می مانند.

سخنگوی یونیسف طرف های درگیر در سوریه را به حمایت از زیر ساخت ها از جمله شبکه های آب فراخواند.

پس از گذشت بیش از 14 روز از قطع آب به دست تروریست ها در منطقه وادی بردی، دولت سوریه برای حل مشکل قطعی آب شرب شهروندان سوری‌، آتش‌بسی را در این منطقه  اعلام کرد که قرار بود از 9 صبح امروز (شنبه) به وقت محلی اجرایی شوند. این درحالی است که گروه‌های معارض سوری این درخواست آتش‌بس را نپذیرفته اند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار