آبادان؛

سالروز کشف حجاب رضاخانی در سال 1314

هدف دشمنان از حذف حجاب نابودی بنیان خانواده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛نجیبی امام‌ جمعه موقت آبادان گفت: دلیل اینکه دشمنان از بین ارزش‌های مختلف اسلامی تأکید زیادی بر بحث حجاب دارند این است که جامعه اسلامی بر مبنای خانواده بنا شده و تلاش می‌کنند بنیان خانواده را از بین ببرند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی نجیبی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به سالروز کشف حجاب رضاخانی در سال 1314، افزود: عمل کشف حجاب که در اصل به معنای حذف حجاب است یکی از کثیف‌ترین دسیسه‌های استعمار پیر در حکومت‌های اسلامی به شمار می‌رود.

وی با معرفی رضاخان و آتاتورک به‌ عنوان عوامل این دسیسه، گفت: انگلیس با این اقدام کثیف تلاش داشت تا اسلام ر ا از بین ببرد.

امام جمعه موقت آبادان عنوان کرد: دلیل این‌ که دشمنان از بین ارزش‌های مختلف اسلامی تأکید زیادی بر بحث حجاب دارند این است که جامعه اسلامی بر مبنای خانواده بنا شده است.

نجیبی انتخاب این موضوع توسط دشمنان را عمدی و هدفمند خواند و گفت: اگر دشمن بتواند بنیان خانواده را از بین ببرد می‌تواند بر دیگر ارکان جامعه نیز چیره شده و آن‌ها ر ا از بین ببرد.

وی یادآور شد: طلاق، ترک تحصیل و بسیاری از مشکلات یک جامعه ریشه در بنیان خانواده دارند و با از بین رفتن این بنیان مشکلات نیز به وجود می‌آید.

امام جمعه موقت آبادان افزود: سقوط ارزش‌های زن در اجتماع، بی‌علاقگی جوانان به ازدواج، افزایش بیماری‌های اجتماعی و روانی، آزار و اذیت اجتماعی، ایجاد روابط نامشروع و به وجود آمدن درآمدهای نامشروع از جمله عوامل حذف حجاب هستند.

نجیبی گفت: اگر دشمن بتواند در خانه‌های ما فضای ناامن و ناسالمی ایجاد کند با سهولت بیشتری می‌تواند به اهداف خود برسد.

وی افزود: اما علما، بازاریان و اقشار مختلف مردم به این موضوع پی بردند و با اعتصاب و اعتراض و ریختن خون خود از این ارزش حفاظت کردند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.