گیلان؛

ساماندهی 70 درصد از اموال تملیکی کشور

۷۰ درصد از اموال تملیکی کشور امسال ساماندهی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی امروز در نشست کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان اعلام کرد : در زمان کنونی پرونده های اموال تملیکی 15 میلیارد دلار است.

امین دلیری افزود : سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی موظف است کالاهای متروکه ای و مصادره ای و همچنین کالاهایی که برای تعیین تکلیف به این سازمان محول شده را ساماندهی کند.

وی با اشاره به قانون اصلاح کالا و ارز گفت : از این پس می توان با نظر استاندار هر استان کالاهای تملیکی با دوام مانند خودرو ، سیگار و پوشاک را از طریق اتاق های بازرگانی مجددا صادر کرد.

استاندار گیلان نیز گفت : همه دستگاه ها موظفند اموال مکشوفه را تحویل قانون دهند.

محمد علی نجفی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع انبارها در گیلان افزود : با راه اندازی این سامانه بیشتر مشکلات در مبارزه با قاچاق کالا حل خواهد شد.

وی تصریح کرد : در راه اندازی سامانه جامع انبارها مشخصاتی نظیر تولید کننده ، بارنامه ها ، کالاهای دپو شده در انبارها ، مقصد و مبدا کالاهای ثبت می شود و به این ترتیب از قاچاق کالا و ارز پیشگیری خواهد شد.

استاندار گیلان از مسئولان سازمان ها و دستگاه ها خواست تا آمار و اطلاعات کالاها برای ثبت سامانه جامع انبارها به سازمان صنعت ، معدن و تجارت تحویل دهند.

محمد علی نجفی در ادامه خطاب به رسانه ها به ویژه صدا و سیما گفت : رسانه ملی در ترویج فرهن استفاده از کالاهای ایرانی نقش و جایگاه مهمی دارد و همانطور که استانداری گیلان برای کمک همه جانبه در این زمینه آمادگی دارد ، دستگاه ها دولتی نیز ملزم به حمایت از صدا و سیما هستند.

سرهنگ مهرداد مهرگان جانشین فرمانده انتظامی گیلان نیز با اشاره به اینکه کشفیات نیروی انتظامی گیلان امسال 155 درصد بیشتر از پارسال است گفت : کمیته مقابله با قاچاق کالا از ابتدای امسال تا کنون ۲۴ هزار قوطی مشروبات الکلی خارجی، ۶۰۰ هزار قلم لوازم آرایشی – بهداشتی و ۹۰۰ هزار قلم داروی قاچاق کشف و ضبط کرده و به مراجع قضایی تحویل داده است.

حسن ظهیری مدیر کل صدا و سیمای گیلان هم گفت : صدا و سیمای مرکز گیلان با پخش ویژه برنامه و ساخت سریال 26 قسمتی خواب عمیق ، به افزایش آگاهی های عمومی در خصوص معایب و مضرات کالاهای قاچاق و مشکلات ناشی از مصرف آن در جامعه کمک کرده است.


انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.