مقامات چینی: پکن در جنگ اقتصادی با ترامپ پیروز می‌شود

نشریه فوربز در مطلبی به احتمال آغاز جنگ اقتصادی میان چین و آمریکا با روی کار آمدن دونالد ترامپ پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت نشریه فوربز در مطلبی نوشت: روزنامه "پیپلز دیلی" چاپ چین روز گذشته (سه شنبه) به نقل از مشاوران اقتصادی و مقامات ناشناس این کشور نوشت: اقتصاد چین در برابر تعرفه های تجاری آمریکا مقاومت می کند؛ زیرا صادرات دیگر یک عامل مهم برای رشد اقتصادی چین محسوب نمی شود.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور منتخب آمریکا پیشتر اعلام کرده است تعرفه های بالای 35 درصد بر برخی محصولات چینی اعمال می کند. چین یکی از اعضای "سازمان تجارت جهانی" است و مطمئنا قوانین ناعادلانه جدید آمریکا را تلافی خواهد کرد. اما آنچه مشخص نیست این است که آیا آمریکا با روی کار آمدن دونالد ترامپ به قوانین اقتصادی "سازمان تجارت جهانی" پایبند خواهد ماند یا خیر؟

با وجود اینکه در این گزارش به چنین مسئله ای اشاره نشده است، چین می تواند با کاهش ارزش "رنمینبی" (واحد پول رسمی این کشور) بر تجارت تأثیر بگذارد. "رنمینبی" در حال حاضر بوسیله دولت چین کنترل می شود و اجازه کاهش ارزش آن به بیش از 4 درصد وجود ندارد؛ اما این شرایط می تواند تغییر کند. اگر آمریکا بر محصولاتی که برای طبقه کارگر چین اهمیت دارد، تعرفه های سنگین اعمال کند، چین هم ارزش ارز خود را پایین می آورد و به این شیوه با آمریکا به رقابت می پردازد.

به نوشته فوربز، چین به شدت از روی کار آمدن دونالد ترامپ نگران است. بر اساس مطلبی که در آخرین روز سال گذشته میلادی در روزنامه "پیپلرز دیلی" چین منتشر شد، آمریکا به جای ضربه زدن به چین باید با این کشور تجارت کند. ترامپ می خواهد هزار میلیارد دلار صرف ارتقاء زیرساخت ها در آمریکا کند؛ اما مشکل اینجاست که وی این هزینه را از کجا تهیه می کند؟ چین می داند چگونه برای ارتقای زیرساخت ها بودجه فراهم کند. حتی سرمایه گذاران ثروتمند چینی قصد دارند مبالغ بسیاری در آمریکا سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار