قزوین؛

ظرفیت های خرد مردمی بهترین راه برای سرمایه گذاری

استاندار قزوین گفت: بهترین راه سرمایه گذاری استفاده مناسب از ظرفیت های خرد مردمی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛  فریدون همتی درنشست با تولید کنندگان و بهره برداران آبزی استان گفت:  اگر یک سازه کاری با مشارکت خرد مردمی درست شود ، سود و اشتغال آن نصیب مردم خواهد شد .

وی حوزه آبزی پروری را فرصتی مناسب برای جمع کردن سرمایه های خرد مردمی دانست و افزود: با تشکیل یک تعاونی فعال می توان از استعداد ۹ هزار تن آبزی دربستر شاهرود بهره برد.

استاندار با بیان اینکه یک مجتمع آبزی پروری کارآمد باید تمام زنجیره تولید و فروش را برنامه ریزی کند، افزود: استفاده از نیروهای کارآمد اقتصاد کشاورزان را شکوفا می سازد.

به گفته همتی ، ساخت یک مجتمع آبزی پروری با ظرفیت ۱۰ هزار تن نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه است.

وی، استفاده علم و دانش درتولیدات محصولات کشاورزی را تنها راه خودکفایی دانست وافزود: باید یک تیم کارآمد ،  کل زنجیره تولید تا فروش را در راس تشکل های مردمی مدیریت کند.

معاون اقتصادی استاندار هم دراین جلسه با اشاره به اینکه درحال حاضر چهار هزار تن ماهی دراستان تولید می شود، گفت: ظرفیت ۱۰ هزارتن تولید آبزی دراستان نیز مطالعه شده است.

منوچهر حبیبی، آبزی پروری را یکی از راه های اشتغال زایی دراستان دانست و افزود : تولید چهار هزار تن ماهی دراستان دو هزار نفر اشتغال زایی داشته است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار