معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان:

حذف نام‌ طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل باید به خواست حکومت افغانستان صورت گیرد

معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان: حذف نام‌ طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل باید به تقاضای حکومت افغانستان صورت گیرد و تنها دولت کابل این صلاحیت را دارد.

دواخان مینه پال:ارتباط مستقیم حکومت ها با مخالفان مسلح باعث عدم ثبات افغانستان و منطقه خواهد شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «دواخان مینه‌پال» معاون سخنگوی ریاست جمهوری بیان داشت که  روابط بین حکومت‌ها باید بر محور مناسبات میان دولت‌ها باشد و تجربه نشان داده‌ است که ارتباط با گروه‌ها نه به ثبات افغانستان و نه به ثبات منطقه کمک می‌کند.

وی افزود: حذف و افزودن نام‌های افراد به فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل براساس تقاضای حکومت افغانستان می‌تواند صورت گیرد و غیر از دولت کابل کسی این صلاحیت را ندارد.

وزارت امور خارجه افغانستان نیز گفته بود که تقاضا برای خروج نام عده‌ای از رهبران طالبان از فهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد تنها حق حکومت افغانستان است.

 سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز تصریح کرد: اجلاس مسکو برای رسمیت دادن به فعالیت‌های سیاسی و نظامی این گروه بوده و به همین دلیل نیز از این اقدام استقبال می‌کند.

 معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که طالبان به خاطر پنهان نگه داشتن شکست نظامی‌شان چنین مطالبی را بیان می‌کنند.

پس از این نشست مقامات روسی از توافق مسکو، اسلام‌آباد و پکن در مورد تلاش برای خروج نام برخی از اعضای طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل خبر داده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار