شاکری در سیصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

از بین بردن آرامش شهر همان شهر فروشی است

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران گفت: دلسوزی برای کسانی که تخلف خارج از قانون کرده اند و آرامش را از شهر گرفته اند همان شهر فروشی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و شانزدهمین جلسه رسمی شورای شهر با اشاره به تبصره هفت ماده صد قانون شهرداری‌ها که تکلیف برخورد با تخلفات ساختمانی را مشخص کرده است، اظهار داشت: تئوری مطرح شده توسط اسماعیل دوستی مبنی بر اغماض نسبت به تخلفات ساختمانی، آرامش شهر را از بین می‌برد و به نوعی همان شهر فروشی  محسوب می شود.

وی با اشاره به پرونده‌هایی که به  ماده صد می رود گفت:  این پرونده ها مربوط به بدو تولد یک ساختمان نیست، چراکه در لحظه لحظه ای که ساخت و ساز شکل می گیرد، شهردار منطقه و ناحیه شاهد آن هستند و این تخلفات پس از این که ساختمان متولد می‌شود، آشکار شده و به کمیسیون ماده صد ارجاع داده می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که برخی از واحدهای پارکینگ طبقاتی عمار موسوم به مجتمع تجاری روشا به واحدهای اداری و تجاری تبدیل شده اند، تصریح کرد:  از ۱۸ ماه قبل که این مجتمع به جای یک باغ ساخته شد، طی تذکر مکتوب ۱۰ بندی موضوع را پیگیری کردم. 

شاکری ادامه داد: بخشی از این مجتمع رأی قلع و قمع ماده صد دارد که اجرا نشده، به همین دلیل شهردار منطقه، ناحیه و نیروهای شهربان کجا هستند که نسبت به این تخلفات واکنش نشان دهند؟

وی اضافه کرد: قطعا قانون بیش از ما برای شهروندان دلسوزی می‌کند و نباید با برخورد احساسی و عاطفی، ادعا کنیم اموال مردم توسط کمیسیون ماده صد تضییع می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: این تئوری دوستی که آرای قلع و قمع قابل اجرا نبوده و نیاز به بازنگری دارد، به نوعی بر هم زدن حال شهر است و باید از آن پرهیز شود.

شاکری با اشاره به ادعای سیاسی بودن ترافیک تهران که در چند روز اخیر مطرح شد، افزود: کسی برای این ادعا، دلیل روشن ارائه نکرده و هیچ گزارش کارشناسی، نظرسنجی یا گزارش اطلاعاتی و امنیتی در این خصوص مطرح نشده است.

وی با تأکید بر این که با نیت‌خوانی نباید افکار عمومی را مشوش کرد، گفت: باید بتوانیم اظهارات خود را اثبات کنیم.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه گفته می‌شود رئیس‌ پلیس سابق راهور تهران عنوان کرده آن چه که عیان است، چه حاجت به بیان است، تأکید کرد: شاید این امر ناشی از اختلافاتی باشد و دلیلی بر اثبات سیاسی بودن ترافیک محسوب نمی‌شود.

شاکری با اشاره به گرامیداشت حماسه ۹ دی، روز بصیرت، تصریح کرد: در اسلام سنت خواندن زیارت وارث وجود دارد که ما را به گذشته تاریخی خود از دوره حضرت آدم (ع) متصل می‌کند و نشان از اهمیت درس‌ها و عبرت‌ها برای ما دارد.

وی ادامه داد: زمانی که از ۹ دی و ماجرای فتنه صحبت می‌شود، عده‌ای چنان برخورد می‌کنند که گویی اظهارنظر و کنکاش در این رابطه، همچون هولوکاست، یک منطقه ممنوعه است و نباید به آن ورود کرد.
 
شاکری با بیان اینکه فرزندان انقلاب باید درباره این مقطع از تاریخ کنکاش و بحث کنند، افزود: انقلاب اسلامی متکی به افراد نیست و تنها بر پایه مکتب امام راحل (ره) باقی خواهد ماند.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جریان این انقلاب حتی چهره ای ناسازگار در جایگاه قائم مقام رهبری از صحنه کنار گذاشته می شود و رئیس‌جمهوری ناسازگار را انقلاب به کنار می زند. 

شاکری اضافه کرد: این انقلاب آن قدر بزرگ است که باید بتوان همه مسئولان و کارگزاران را در قالب آن نقد کرد و نباید اجازه دهیم، عده‌ای مانع رمزگشایی شوند و مقطع فتنه را به یک حوزه ممنوعه تبدیل کنند.

وی یادآور شد: شعارهای ساختارشکنانه که در جریان فتنه علیه قانون اساسی، ولایت فقیه و خطوط اصلی انقلاب اسلامی مطرح شد، حضور ۸۵ درصدی مردم در انتخابات ۸۸ نیز بسیار دلنشین و در عین حال پر هیجان بود، اما با نامه تهدیدآمیز و بدون سلام آقای هاشمی و اعلام پیروزی دروغین یکی از نامزدها پروژه از پیش طراحی شده تقلب و اردوکشی خیابانی شکل گرفت و ۸ ماه شهر را در آشوب و اغتشاش فرو برد‌.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» که توسط ساختار شکنان در سال ۸۸ مطرح شد، گفت: اگر این شعار محقق می‌شد، امروز قطعا حلب آزاد نمی‌شد، چراکه این شعار از بنیان غلط بوده و به منزله «امت‌های مسلمان منهای یکدیگر» است. 

شاکری ادامه داد: زمانی که شعار جبهه مقاومت سر می‌دهیم، حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی ، انصارالله و نیروهای مردمی منسجم می‌شوند و می‌توانند حماسه‌ای نظیر حلب و آزادی خرمشهر رقم بزنند.

وی از رسانه ملی درخواست کرد عملکرد بهتری در زمینه نقد فتنه در ایام ۹ دی داشته باشد و از این مسأله عبور نکند تا معنای واقعی زیارت وارث و ارث بری امروز ما از مکتب امام نیز برای افزایش بصیرت محقق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار