28 روستای شهرستان تکاب از نعمت گاز بهره مند شدند

عملیات گازرسانی به 28 روستای شهرستان تکاب در آذربایجان غربی آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛آیین بهره برداری از عملیات گازرسانی به 28 روستای شهرستان تکاب دراستان آذربایجان غربی با حضور مدیر عامل شرکت گاز استان، نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دیگر مسئولان این شهر برگزار شد.  
مدیرعامل شرکت گاز استان در این مراسم گفت: با بهره برداری از پروژه گازرسانی به روستاهای محور زره شوران، بیش از سه هزار و 540 خانوار روستای شهرستان تکاب از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در خانوار روستایی تکاب به 70 درصد خواهد رسید.
منصورصادقیان ادامه داد: برای گازرسانی به این روستاها بیش از 38 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت نفت هزینه خواهد شد.
وی تصریح کرد: 162 کیلومتر خط انتقال ، 61 کیلومتر خط تغذیه و 201 کیلومتر شبکه توزیع در این پروژه اجرا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گازرسانی به محور تخت سلیمان و زرشوران تکاب را بستر رشد و توسعه منطقه و گسترش شاخصه های رفاه اجتماعی مردم منطقه دانست و افزود: طرح گازرسانی به این روستاها از پروژه های زیر بنایی این شهرستان است که نشان دهنده توجه ویژه دولت یازدهم و وزارت نفت به محرومیت زدایی این شهرستان است
صادقیان گفت: گازرسانی به روستاهای تکاب مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در این شهرستان را نیز هموار می سازد
وی اضافه کرد: اوایل سال آینده نیز طرح گازرسانی دیگری در روستاهای تکاب آغاز خواهد شد که با تکمیل آن ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش روستایی شهرستان تکاب ارتقاء خواهد یافت
نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاشهای دولت و شرکت گاز استان اذربایجان غربی در بحث گازرسانی به مناطق محروم گفت: تکاب یکی از مناطق کم برخوردار استان اذربایجان غربی است که با این طرح های گازرسانی به روستاهای این شهرستان زمینه های لازم برای توسعه منطقه فراهم می شود.
همایون هاشمی تلاشهای شرکت گاز استان را شایسته تقدیر دانست و اظهار داشت: حقیقتا شرکت گازاستان و مدیر عامل پر تلاش آن در سه سال گذشته اقدامات بسیار زیادی در راستای رفع کمبودها و جبران عقب ماندگی ها انجام داده است و مردم نیز این تلاشها را لمس کرده و قدردان این تلاشها هستند.
فرماندار شهرستان تکاب نیز در سخنانی  با تاکید بر اینکه دولت یازدهم با وجود کمبود امکانات و مشکلات فراوان، کارهای بزرگی در مناطق محروم از جمله شهرستان تکاب انجام داده گفت : خدمات عمرانی دولت ، موجب افزایش  امید در بین مردم منطقه شده است.
ایرج ثقفی ادامه داد: سال آینده نیز علاوه بر اجرای طرح های گازرسانی، طرح های عمرانی متعدد و مختلفی در روستاهای تکاب اجرا خواهد شد که به یک تحول و جهش بزرگی در وضع توسعه ای شهرستان منجر کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.