رشت؛

ممنوعیت قطع درختان جنگلی

قطع درختان جنگلی تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور امروز در نشست بررسی مشکلات جنگل نشینان تالش ، رضوانشهر و ماسال که در جهاد کشاورزی تالش برگزار شد گفت : بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی بهره برداری از جنگل های کشور از آبان امسال ممنوع است.

خداکرم جلالی افزود : با اجرای این دستور بهره برداری از جنگل های کشور تا 5 سال آینده به صفر می رسد.

وی اضافه کرد : در زمان کنونی سالانه 5 میلیون متر مکعب چوب از جنگل ها برداشت می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مهمترین راه جبران عرصه های جنگلی از دست رفته زراعت چوب است گفت : گیلان مقام نخست کشور را در زراعت چوب دارد.

خداکرم جلالی افزود : بیش از نیمی از چوب مورد نیاز کشور از گیلان تامین می شود.

نماینده تالش ، رضوانشهر و ماسال هم گفت : برای توسعه زراعت چوب و رفع مشکل بیکاری ، 3 هزار هکتار از زمین های قابل کشت کوهستانی این 3 شهرستان برای احداث باغ های میوه بویژه گردو و فندق به جوان بیکار واگذار می شود.

محمود شکری با اشاره به جایگاه نخست گیلان در زراعت چوب افزود : برای تامین چوب مورد نیاز صنایع سلولزی واگذاری زمین های کوهستانی با اخذ مجوز از سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور به جوانان برای زراعت چوب بهترین روش ممکن است.

وی اضافه کرد : دولت و مجلس تلاش می کند برای صیانت از جنگل های کشور بویژه جنگل های هیرکانی گیلان بهره برداری از آن ها را به صفر برساند.

گیلان 564 هزار هکتار جنگل دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.