زنجان؛

کیفیت نان های تولیدی زنجان در ردیف برتر کشوری

کیقیت نان های تولیدی استان زنجان رتبه برتری کشوری را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: تمامی نان های تولیدی استان رتبه اول و دوم را به لحاظ کیفیت در کشور کسب کرده است.

منصوری با اعلام این خبر افزود: بر این اساس نان لواش زنجان امتیاز ۹۱.۸، تافتان ۱۰۰، نان بربری ۹۷.۶ و سنگک امتیاز ۹۹.۴ کسب و در مجموع در ۳ بخش تافتان ، بربری و سنگک رتبه اول کشوری و در نان لواش پس از استان سیستان و بلوچستان رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

وی خاطر نشان کرد :کل نمره کیفیت در نان لواش، تافتان و بربری ۸۰ تا ۸۵، و سنگگ ۸۵ تا ۹۰ لحاظ می شود که میانگین امتیاز تمامی نان های تولیدی استان در مهر و آبان سالجاری نمره ۹۲.۷ کسب کرده است.

منصوری عنوان کرد:مرکز پژوهش های غلات کشور با توجه به استاندارد ۲۶۲۸ ( روش آزمون نان های سنتی ) وضعیت کیفی نان های تولیدی در سطح کشور را بررسی و سپس نتایج را اعلام می کند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده توسط مرکز پژوهش های غلات کشور تمامی نان های تولیدی این استان رتبه اول و دوم را به لحاظ کیفیت در کشور کسب کرده است.

گفتنی است در بیش از سه و نیم سال از فعالیت دولت تدبیر و امید امتیاز کل نان های استان بین اول تا پنجم کشوری قرار داشته است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.