پارلمان روسیه خواستار افزایش تدابیر امنیتی برای دیپلمات‌ها شد

به دنبال ترور سفیر روسیه در ترکیه، پارلمان روسیه خواستار افزایش تدابیر امنیتی برای دیپلمات‌های این کشور در کشورهای خارجی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، دومای دولتی روسیه امروز چهارشنبه به قطعنامه‌ای رای داد که ترور و قتل "آندری کارلوف" سفیر روسیه در ترکیه را محکوم کرده و از مقام‌های مسکو خواسته است تا تدابیر امنیتی بیشتری را برای حفاظت از دیپلماتهای روسی در خارج از کشور اتخاذ کنند.

در حالی که روسیه و ترکیه تاکید کرده‌اند که ترور کارلوف تاثیر منفی بر روابط دوجانبه نخواهد داشت، تیمی متشکل از بازرسان روسی روز سه شنبه وارد آنکارا شدند تا درباره ترور سفیر روسیه در ترکیه تحقیقات خود را انجام دهند. این در حالی است که دولت ترکیه انگشت اتهام را به سوی شبکه فتح الله گولن نشانه رفته است.

مولود مرت آلتینتاس افسر سابق پلیس ترکیه در یک نمایشگاه هنری در آنکارا با شلیک 9 گلوله، سفیر روسیه در ترکیه را به قتل رساند. این اقدام در شرایطی انجام شده است که روابط روسیه و ترکیه طی ماه های گذشته بارها بر سر بحران سوریه دچار تنش شده است.

"آندری کارلوف" در حین بازدید از یک نمایشگاه عکس مورد حمله قرار گرفت و کشته شد. وی از سال 2013 سفیر روسیه در آنکارا بوده است. کارلوف 62 سال داشت و پیشتر سفیر اتحاد جماهیر شوروی در کره شمالی و سفیر روسیه در کره جنوبی بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار