کرمانشاه؛

جذب و تخصیص خسارت ناشی از سیل و حوادث طبیعی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: استان کرمانشاه در زمینه جذب و تخصیص خسارت ناشی از سیل و حوادث طبیعی جزء استان های برتر کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رضا محمودیان افزود: پیگیری ها و تلاش های استاندار محترم در هیات دولت و همچنین رایزینی های ایشان با دکتر نوبخت خوشبختانه استان کرمانشاه در زمینه جذب و تخصیص خسارت ناشی از سیل و حوادث طبیعی جزء استان های برتر کشور است.


وی به تشریح نوع وقوع حوادث غیرمترقبه در کشور پرداخت و با بیان اینکه ایران کشوری بلاخیز است، گفت: زلزله مهمترین و شایع‌ترین بلای طبیعی است که در ایران رخ می‌دهد است و 70 درصد کشور ایران در معرض وقوع این حادثه قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشور سالانه وقوع یک هزار مورد زلزله پیش بینی می شود که 240  مورد آن بالای چهار ریشتر است، اظهار داشت: در استان کرمانشاه یازده بلای طبیعی شناسایی شده که زلزله از مهمترین آنها است و در دو شهرستان سنقر و صحنه نیز سابقه زمین لرزه‌های بزرگ وجود دارد که به همین جهت بیشترین امکانات را در این نقاط متمرکز کردیم.

محمودیان سیل را از دیگر بلای طبیعی شایع در کشور عنوان کرد و گفت: 50 درصد ایران در معرض خطر سیل قرار دارد و در مجموع باید گفت که 90 درصد کشور در معرض خطر سیل و زلزله است.

وی عمق کم زلزله‌ها، ساخت و سازهای غیرمقاوم شهری و روستایی را از دلایل خسارت بالای زلزله در ایران دانست و از دستگاه های اجرایی ذیربط در استان خواست که موضوع مقاوم سازی ساخت و سازها را با جدیت مورد توجه قرار دهند و همچنین از رسانه ها نیز خواست که در راستای آموزش و اطلاع رسانی از ترویج ساخت و سازهای منطبق با اصول فنی اهتمام داشته باشند.

به گفته وی مقاوم سازی 46 هزار و 175 واحد مسکن روستایی از جمله  اقداماتی است که در استان برای مقابله با زلزله مورد پیگیری قرار گرفته است.

محمودیان در ادامه با تقدیر از پیگیری ها و تلاش های ویژه  استاندار کرمانشاه برای جذب اعتبارات مربوط به خسارت ناشی از سیل و زلزله برای استان گفت: اخیراً مبلغ 79 میلیارد تومان جهت جبران خسارات و بازسازی تاسیسات زیربنایی و سایر بخش های خسارت دیده ناشی از سیل و حوادث غیرمترقبه در قالب هزینه ای و تملک داریی و همچنین  15 میلیارد و 200 میلون تومان در قالب تسهیلات بین آسیب دیدگان ناشی از سیل و حوادث غیرمترقبه با ضمنات زنجیره ای به منظور بازسازی واحدهای شهری و روستایی بین دستگاه های اجرایی استان توزیع شده است.

انتهای پیام/ز



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.