بازگشایی مرز ونزوئلا و کلمبیا پس از 8 روز

رئیس جمهور ونزوئلا پس از 8 روز مرز این کشور را با کلمبیا بازگشایی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، "نیکلاس مادورو"، رئیس جمهور ونزوئلا پس از 8 روز مرز این کشور را با کلمبیا بازگشایی کرد. وی 8 روز پیش برای مبارزه با قاچاق این مرز را بسته بود.

گزارشها حاکی از آن است که صدها نفر از مردم ونزوئلا برای تأمین مایحتاج خود و محصولاتی که در کشورشان یافت نمی شود، وارد کلمبیا شده بودند. بسته شدن مرز دو کشور همزمان با اعلام خروج اسکناس های 100 بولیواری ونزوئلا از چرخه پولی کشور رخ داد. رئیس جمهور ونزوئلا گروه های جنایتکار را به احتکار مقادیر زیادی پول نقد متهم کرد. وی همچنین گفته بود خروج این اسکناس ها از چرخه پولی کشور برای مقابله با قاچاقچیانی که قصد نابودی کشور را دارند، ضروری است.

رئیس جمهور ونزوئلا در یک تماس تلفنی با "خوان مانوئل سانتوس"، همتای کلمبیایی خود با بازگشایی مرز دو کشور موافقت کرد. پیش بینی می شود در روز نخست بازگشایی مرز دو کشور، بیش از 2000 نفر از ونزوئلا وارد کلمبیا شوند.

یکی از شهروندان در این خصوص گفت: زمانی که اخبار را شنیدم، تصمیم گرفتم از مرز خارج شوم. من به برنج، شکر، غذا و تجهیزات دیگری برای شب کریسمس احتیاج دارم. همچنین برای مادرم هم دارو می خواهم. 

ونزوئلا هم اکنون با بحران اقتصادی و کمبود مواد غذایی روبروست. نوسان بهای نفت در ماه های گذشته، اقتصاد این کشور را با مشکلات جدی روبرو کرده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار