اهواز؛

اجرای طرح های صنعتی درخوزستان فقط با مجوز زیست محیطی

استاندار خوزستان گفت: هیچ طرح صنعتی در خوزستان اجرایی نمی‎شود مگر اینکه مجوز زیست محیطی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز غلامرضا شریعتی ،استاندار خوزستان بیان داشت: برخی از صنایع که در گذشته اجرایی شدند، یکسری از دستورات زیست‌محیطی را رعایت نمی‌کنند، اکنون ما در حال ملزم‌کردن آن‌ها برای تصحیح خطوط تولیدشان هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون همه صنایعی که در خوزستان مجوز می‌گیرند دارای مجوز زیست محیطی هستند، افزود: من که مسئول 80 یا 50 سال قبل نیستم بلکه مسئول زمان خودم هستم بنابراین در زمان ما و زمان دولت آقای روحانی هیچ طرح صنعتی نیست که مجوز بگیرد ولی مجوز زیست محیطی نداشته باشد.

استاندار خوزستان بیان کرد: همه طرح‌ها از جمله طرح‌های صنعتی و کشاورزی باید حتما مجوز و مطالعه زیست محیطی داشته باشند.

وی درباره آن دسته از طرح‌هایی که مجوز زیست‌محیطی ندارند، گفت: البته محیط‌زیست در حال نظارت است به‌طور مثال چندی پیش در بندر امام خمینی(ره) جیوه را که یکی از بدترین عوامل ضد محیط‌زیستی است، حذف و تکنولوژی جدید جایگزین کردیم.

شریعتی عنوان کرد: همچنین طرح‌هایی از جمله بهبود خط تولید توسط فولاد و یا بهبود وضعیت فاضلاب پتروشیمی از دیگر اقدامات در راستای حفظ محیط زیست بوده که در حال انجام است.

استاندار خوزستان افزود: امروزه صنعت آلوده‌کننده نیست و صنایع نو به دلیل هایتک‌شدن مسائل زیست‌محیطی در آن رعایت می‌شود و مشکل خاصی ندارند اما برخی از صنایع که در گذشته اجرایی شدند یکسری از دستورات زیست‌محیطی را رعایت نمی‌کنند که اکنون ما در حال ملزم‌کردن آن‌ها برای اصلاح خطوط تولیدشان هستیم.

 انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.