جدیدترین نسل موشک‌های دفاعی ژاپن

ژاپن در سال‌های اخیر با قدرت بسیار بر ساخت جدیدترین موشک‌ها تمرکز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه فوربز؛ شک و تردیدهای ایجاد شده در خصوص آینده سیاست آمریکا در آسیا باعث شده است تا بسیاری از متحدان این کشور در منطقه به دنبال افزایش توان دفاعی خود باشند. ژاپن نیز در همین راستا در نظر دارد تا به سمت افزایش قدرت نظامی فضایی خود پیش رود. 

قابلیت های فضایی می توانند در زمینه افزایش توان دفاعی ژاپن بسیار تاثیرگذار باشند. در حال حاضر چند طرح در این باره وجود دارد که می توانند در آینده بسیار مفید باشند.

یکی از اصلی ترین طرح های موجود در برنامه های موشکی ژاپن، موشک سوخت جامد اپسیلون است. این موشک سه مرحله ای به عنوان یکی از بهترین موشک های سوخت جامد در جهان محسوب می شود.

سازندگان این موشک امیدوارند در آینده به پرتاب ماهواره‌های کوچک بپردازند. هنوز مشخص نیست که آیا ژاپن می تواند با استفاده از این موشک به جمع کشورهای پرتاب کننده موشک در جهان بپیوندد. 

با این حال این موشک علاوه بر قابلیت پرتاب ماهواره از امکان دیگری نیز بهره‌مند است. در حالی که ژاپن هشدار می دهد بسیاری از کشورهای جهان ممکن است با بهانه ساخت موشک های پرتاب ماهواره به ساخت موشک های قاره‌پیما بپردازند، این هشدار به برنامه موشکی ژاپن نیز وارد است. موشک اپسیلون در آینده می تواند قابلیت های دفاعی موشکی بسیاری در اختیار ژاپن قرار دهد. 

افزایش توان دفاعی ژاپن از دیدگاه امنیتی منطقی به نظر می رسد. دولت ژاپن در حالی قدرت خود را افزایش داده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز خواستار افزایش نقش این کشور در تامین امنیت منطقه شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار