استولتنبرگ: مداخله ناتو در سوریه ممکن است اوضاع را هولناک‌تر کند/ خواستار آغاز جنگ سرد جدید نیستیم

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کرد ناتو تصمیم گرفته است از مداخله نظامی در سوریه خودداری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، روز یکشنبه اعلام کرد ناتو تصمیم گرفته است از مداخله نظامی در سوریه خودداری کند؛ زیرا چنین اقدامی ممکن است اوضاع را حتی وخیم‌تر کند. 

وی در مصاحبه‌ای به روزنامه بیلد آلمان در اظهاراتی مغرضانه گفت: «ما در حال تجربه یک فاجعه انسانی هولناک در سوریه هستیم. با این حال، گاهی اوقات، هزینه به کارگیری راه‌های نظامی بالا‌تر از فواید و مزایای آن است. در خصوص سوریه، اعضای ناتو موافقت کرده‌اند که به کارگیری نیروهای مسلح این اوضاع هولناک را حتی هولناک‌تر خواهد کرد». 

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی افزود: «مداخله نظامی ممکن است به تشدید بیشتر این مناقشه منجر شود». 

استولتنبرگ در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد ناتو به دنبال تشدید تنش در روابط با روسیه و همچنین خواستار جنگ سرد جدید نیست. 

وی این اظهارات را در آستانه نشست شورای ناتو - روسیه که قراراست روز دوشنبه برگزار شود، بیان کرد. 

دبیرکل ناتو گفت: «این پیامی برای شورای ناتو - روسیه در روز دوشنبه است: ناتو خواستار هیچ تشدیدی نیست، ناتو خواستار جنگ سرد نیست». 

نشست آتی شورای ناتو-روسیه در سطح سفیران این ائتلاف در بروکسل برگزار خواهد شد. 

نخستین نشست شورای ناتو-روسیه در پی وخیم شدن روابط دو طرف بر سر بحران اوکراین بیستم آوریل در سطح نمایندگان دائم برگزار شد، اما نتیجه قابل توجهی در پی نداشت؛ زیرا طرفین در خصوص تعدادی از مسائل ژئوپولیتیک اختلاف نظر داشتند. یک نشست دیگر شورای ناتو-روسیه سیزدهم ژوئیه در سطح سفیران در بروکسل برگزار شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار