معتمدی در سومین هم‌اندیشی سیاست‌گذاران منابع آب؛

آب و محیط زیست دو محور اولویت‌دار دانشگاه امیرکبیر است

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: آب و محیط زیست دو محور اولویت دار مرکز تحقیقاتی دانشگاه امیرکبیر است.

آب و محیط زیست دو محور اولویت‌دار دانشگاه امیرکبیر است
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در سومین هم‌اندیشی سیاست‌گذاران منابع آب با عنوان اقتصاد سبز و حکمرانی پایدار که امروز در سالن همایش‌های سالن حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار داشت: آب و محیط زیست که امروزه کلیدی‌ترین مسائل کشور هستند جزء اولویت‌های مرکز تحقیقات دانشگاه امیرکبیر محسوب می‌شود.

معتمدی ادامه داد: مرکز تحقیقاتی دانشگاه امیرکبیر در هفت گروه با حضور اساتید، متخصصان، دانشجویان به بررسی، مطالعه، مشارکت در سیاست‌های کلان آب، جمع‌آوری اطلاعات صحت سنجی آب، استحصال، تأمین آب به کمک فناوری‌های نوین، ممیزی، استانداردسازی، بهره‌وری مصرف آب، حفاظت منابع آب، بهینه‌سازی شبکه آب و بهره‌وری حداکثری از اطلاعات متخصصان این حوزه می‌پردازد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر بیان داشت: در 10 سال گذشته بیش از 450 عنوان پایان‌نامه در زمینه آب و مرتبط با آب انجام و بیش از 10 دانشکده زیر نظر 120 تن از آن دسته اعضای هیأت علمی قرار دارد که در زمینه آب فعالیت وسیعی دارند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های ما امروزه نسل اولی و دومی هستند و به آموزش و تحقیقات می‌پردازند، افزود:‌ دانشگاه‌ها به عنوان برطرف‌کنندگان نیازهای کشور باید به نسل سوم یعنی دانشگاه‌های منطبق بر تکنولوژی در جهت رسیدن به چرخه‌های اقتصادی ارتقا یابند، تا بتوانیم به عنوان ارائه دهندگان برنامه‌های راهبردی خود را با مسائل اصلی و چالش‌های کشور درگیر کنیم و این همان وظیفه یک دانشگاه است.

معتمدی تصریح کرد: امروزه برای حل مسائل تنها یک تخصص جوابگو نیست چرا که تکنولوژی‌ها و روش‌ها به قدری توسعه یافته که برای حل یک مسئله نیازمند تقویت مباحث غیررشته‌ای هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار