اصفهان؛

افتتاح سامانه هوشمند سرویس مدارس در اصفهان

سامانه هوشمند سرویس مدارس که بدست شرکت دانش‌بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان راه اندازی شده است، افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نظارت بر سرویس‌های دانش‌آموزی مدارس از سوی سازمان حمل و نقل، مدیران مدرسه و اولیا و مربیان و همچنین کنترل ترافیک و توجه به رفت و آمد ایمن دانش‌آموزان در فاصله خانه و مدرسه از موارد موثر در ناوگان گسترده حمل و نقل سرویس دانش آموزان مدارس است.

از آنجایی که روش‌های سنتی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز در این رابطه باشد و همواره مردم و مدیران را با چالش‌ها و مشکلات بسیاری مواجه کرده است. با مدیریت صحیح در رفت و آمد دانش آموزان، با استفاده از سامانه هوشمند نه تنها می‍‌توان شرایط ایمن برای دانش آموزان را فراهم کرد بلکه ترافیک شهری و معضلات و حوادث ناشی از آن را بهبود بخشد.

در سامانه هوشمند سرویس مدارس همه اقدامات از طریق این سامانه انجام گرفته و امکان استفاده از سلیقه‌ها و نگرش‌های شخصی به حداقل ممکن رسیده است.

مسیر رفت و برگشت دانش آموز از طریق سامانه قابل نظارت است و هرگونه تخلف راننده در زمینه سوارکردن مسافر بیش از ظرفیت، سرعت غیرمجاز، تردد از مسیرهای غیرقانونی و سبقت غیرمجاز از طریق سامانه به صورت آنلاین گزارش می‌شود.

از دیگر مزایای این سامانه کنترل و نظارت تاکسیرانی و پلیس راهور بر سرویس مدارس است، در سرویس مدرسه Gps نصب شده و فاصله منزل تا مدرسه بر اساس کیلومتر مشخص می‌شود.

از طریق سامانه کوتاه‌ترین مسیر ممکن برای راننده در نظر گرفته می‌شود و ورود و خروج دانش آموز به مدیران مدارس و اولیا و مربیان از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

در این طرح دانش آموز پس از سوارشدن به سرویس مدرسه کارت می‌زند و همزمان پیامکی برای اولیای دانش آموز مبنی بر سوارشدن فرزندشان ارسال شده و پس از خروج وی از سرویس مجددا پیامک دیگری برای والدین مبنی بر خروج و رسیدن دانش آموز به مدرسه فرستاده می‌شود.

گفتنی است، این سیستم برای نخستین بار در خمینی شهر راه اندازی شده است.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.