کرمانشاه؛

اقلیم چهار فصل و خاک حاصلخیز علت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کرمانشاه

رییس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: اقلیم چهار فصل و خاک حاصلخیز موجب شده سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی استان جاذبه بسیاری برای سرمایه‌گذاران داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهاب قاضی با اشاره به اقلیم چهار فصل استان، گفت: کرمانشاه دارای چهار اقلیم گرمسیری، نیمه گرمسیری، معتدل و سردسیری است که این امر در کنار زمین‌های بسیار حاصلخیز، استان را بسیار مستعد برای توسعه کشاورزی کرده است.

وی میانگین بارش سالانه استان را 480 میلی‌متر عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، استان از منابع فراوان آب زیرزمینی برخوردار است و این شرایط موجب شده که در طرح آمایش سرزمینی کشور، استان کرمانشاه بعنوان منطقه‌ای با اولویت کشاورزی مطرح شود.

قاضی تصریح کرد: شرایط اقلیمی و تنوع آب و هوایی موجب شده استان مستعد کشت انواع محصولات زراعی و باغی باشد و در حال حاضر استان در زمینه تولید محصولات زراعی مانند گندم دیم و آبی، ذرت، جو و نخود جزو تولیدکنندگان برتر از نظر کیفیت و کمیت در کشور است.

وی افزود: کرمانشاه در زمینه تولید محصولات باغی مانند انگور، سیب و سایر محصولات درختی از جمله پرتقال در شهرستان قصرشیرین از پتانسیل مطلوبی برخوردار است.

رییس پردیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: همچنین استان در زمینه تولید محصولات آبزی مانند ماهی و میگو نیز حرف برای گفتن دارد.

قاضی به در دست احداث بودن سامانه گرمسیری اشاره کرد وافزود: راه‌اندازی این سامانه قطعا فرصت خوبی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در زمینه تولید محصولات زراعی و باغی فراهم می‌کند.

وی در پایان احداث شهرک های گلخانه‌ای، ایجاد صنایع تبدیلی، پرورش متراکم آبزیان و بویژه پرورش ماهی در قفس در سدهای استان، احداث باغ‌های مدرن، احداث کشتارگاه صنعتی دام و طیور، توسعه دامداری‌های صنعتی در زمینه پروش گاو شیری و راه‌اندازی مراکز پرورش اسب اصیل نژاد کرمانشاه را از جمله اولویت‌های استان در بخش کشاورزی عنوان کرد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار