ایندیپندنت: ترامپ در اولین روز ریاست جمهوری قانون اساسی آمریکا را نقض می‌کند

به نوشته ایندیپندنت، اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره واگذاری اموالش نقض قانون اساسی آمریکا است.

ترامپ در اولین روز ریاست جمهوری قانون اساسی آمریکا را نقض می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری ایندیپندنت؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا درحالی قدم به کاخ سفید خواهد گذاشت که در نخستین روز ریاست جمهوری خود قانون اساسی آمریکا را نقض می‌کند.

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد مدیریت شرکت‌های خود را به فرزندانش می‌دهد ولی مالکیت این شرکت‌ها را به آن‌ها واگذار نخواهد کرد.

وی گفت: وقتی وارد رقابت‌های ریاست جمهوری شدم هرکسی می‌دانست که من بزرگ‌ترین فعال در زمینه املاک و مستغلات در سراسر جهان هستم. تصمیمی برای واگذاری شرکت‌ها ندارم. لزوماً مالکیت شرکت مغایر با تعارض منافع نیست.

اظهارات دونالد ترامپ نقض آشکار ماده یک و بند 9 قانون اساسی آمریکا است. رئیس‌جمهور آمریکا بدون موافقت کنگره حق فعالیت و مالکیت در دیگر کشورهای جهان را ندارند. این روند ممکن است همانند حربه‌ای علیه رئیس‌جمهور آمریکا برای پیشبرد سیاست‌های خارجی بکار گرفته شود.

در حال حاضر، نمایندگان دموکرات به‌شدت نگران تعارض منافع ترامپ با سمَت ریاست جمهوری وی هستند. هرچند، دونالد ترامپ طی رقابت‌های انتخاباتی خود اعلام کرد در صورت ورود به کاخ سفید، اداره امور مربوط به شرکت‌هایش در آمریکا و خارج از این کشور را به سه فرزندش خواهد سپرد ولی فرزندان وی هم‌اکنون بخشی از تیم ریاست جمهوری ترامپ را تشکیل می‌دهند و همواره در جلسات با سران خارجی حضور دارند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار