تبریز؛

13 دانشگاه کشور جزو دانشگاه‌های تاثیرگذار دنیا

رئیس دانشگاه تبریز گفت:امروز در حالی که 13 دانشگاه کشور جزو دانشگاه‌های تاثیرگذار دنیا به شمار می‌رود ما رتبه 4 را داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پورمحمدی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان گفت: همه ساله به منظور بسط و توسعه فرهنگ پژوهش در کشور و کمک به تجاری سازی داده های پژوهشی در قالب فن بازارها مراسمی برگزار می‌شود و امسال هم با شکوه هر چه بیشتر برگزار می‌شود و شعار امسال هفته، پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری است.

وی با بیان اینکه حلقه علم و پژوهش و توسعه صنعتی باید هم زمینه با هم حرکت کند، از تشکیل شورای سیاستگذاری ستاد هفته پژوهش و فناوری استان در 23 آبان جاری خبر داد و به برگزاری تمام برنامه‌های ستاد در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد.

پورمحمدی از جمله برنامه‌های هفته پژوهش را در استان، برگزاری نمایشگاه کتاب و نرم افزار، همایش ملی تجربه و کارآفرینی، روز فناوری در دانشگاه علوم پزشکی، برگزاری مراسم متمرکز هفته پژوهش و فناوری، برگزاری نمایشگاه آثار هنری و پژوهشی و ... عنوان کرد.

رئیس دانشگاه تبریز تعداد کل مقالات علمی پژوهشی دانشگاه‌های استان را پنج هزار و 404 عنوان مقاله برشمرد و گفت: از این تعداد یک هزار و 330 توسط دانشگاه علوم پزشکی، 2 هزار و 259 مقاله توسط دانشگاه تبریز، 275 مقاله توسط دانشگاه آزاد، 492 مقاله توسط دانشگاه شهید مدنی و 354 مقاله توسط دانشگاه صنعتی سهند 354، به رشته تحریر درآمده است.

این مسؤول با بیان اینکه مدار پیشرفت در حوزه علم و فناوری فرآیند مطلوبی دارد، افزود: زمانی ما در بین دانشگاه‌های برتر اسم و رسمی نداشتیم و امروز در حالی که 13 دانشگاه کشور جزو دانشگاه‌های تاثیرگذار دنیا به شمار می‌رود ما رتبه 4 را داریم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: در حالی که قبلا کمتر از 0.5 درصد دانش در کشور تولید می‌شد امروز 1.6 درصد دانش در کشور ما تولید می‌شود و دانشگاه تبریز نیز رتبه 16 را به خود اختصاص داده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار