تصمیم شوکه‌کننده یکی از اعضای جمهوری‌خواه کالج انتخاباتی آمریکا

یکی از اعضای جمهوری‌خواه کالج انتخاباتی آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ صلاحیت ریاست‌جمهوری این کشور را ندارد.

تصمیم شوکه‌کننده یکی از اعضای جمهوری‌خواه کالج انتخاباتی آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، «کریستوفر سوپرون»، عضو جمهوری‌خواه مجمع الکترال آمریکا، اعلام کرد «دونالد ترامپ» صلاحیت ریاست‌جمهوری این کشور را ندارد. این عضو جمهوری‌خواه کالج انتخاباتی آمریکا در مقاله‌ای که نیویورک تایمز منتشر کرد، از تصمیم خود برای رأی ندادن به ترامپ خبر داد تا بدین وسیله مانع ورود وی به کاخ‌سفید شود. 

سوپرون در این مقاله نوشت: ترامپ در مبارزات انتخاباتی‌اش، خشونت علیه معترضان و منتقدان را ستود. وی در ادامه نوشت: من خود را وامدار هیچ حزبی نمی‌دانم. من در قبال کودکان آمریکایی ادای دین می‌کنم. باید مسئولیت این کودکان را به [دولتی] قابل اعتماد سپرد. 

طبق نظام انتخاباتی آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور با رأی مستقیم مردم انتخاب نمی‌شود؛ بلکه، وی از سوی  538 عضو کالج الکترال برگزیده می‌شود. اعضای این مجمع بوسیله احزاب سیاسی ایالت‌های متبوعشان انتخاب می‌شوند. 

در عمل، کالج انتخاباتی کاندیدایی را انتخاب می‌کنند که در ایالت متبوعشان بالاترین رأی را آورده باشد. در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ توانست 306 رأی الکترال را از آن خود کند. این در حالی است که «هیلاری کلینتون»، نامزد شکست‌خورده حزب دموکرات، تنها توانست 232 رأی کسب کند.  

تصمیم اخیر «سوپرون»، آتش‌نشان سابق آمریکا که جزء نخستین کسانی بود که پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 در صحنه حضور یافت، باعث بوجود آمدن نگرانی‌هایی شده است. مقامات آمریکایی نگران آن هستند که دیگر اعضای کالج انتخاباتی آمریکا با پیروی از سوپرون و در تلاش برای جلوگیری از راهیابی ترامپ به کاخ‌سفید، از رأی دادن به وی امتناع کنند.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار