اصفهان؛

برای مقابله با حوادث باید از علم و دانش استفاده کنیم

معاون وزیر کشور گفت: شهر باید تاب‌آور باشد و شهروندان از دغدغه‌ها محفوظ بمانند که بخش اعظمی از آن به مسؤولین برمی‌گردد که امکانات را فراهم سازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسماعیل نجار  امروز در نشست اولین مانور عمودپرواز آتش‌نشان و پلیس ترافیک کاملاً ایرانی اظهار کرد: امروز نکته اساسی بر این است که شهر باید تاب‌آور باشد و شهروندان از دغدغه‌ها محفوظ بمانند که بخش اعظمی از آن به مسؤولین برمی‌گردد که امکانات را فراهم سازند.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: در این خصوص شهروندان هم باید یاری کنند و از علم و دانش برای مقابله با حوادث استفاده کنیم همانطور که ژاپن امروزه با زلزله‌هایی ۸ ریشتری مجروحی نمی‌دهد و این به این دلیل است که مردم همکاری می‌کنند و از دانش خود استفاده می‌کنند.

وی در رابطه با مواردی که باید در ساخت و ساز به آن توجه شود تأکید کرد: جانمایی، آزمایش خاک، مصالح استاندارد، کارگر ماهر و نظارت از مواردی هستند که باید به آن‌ها در ساخت و ساز توجه کرد.

نجار اضافه کرد: اگر ۱۰ درصد هزینه ساختمان را برای استحکام می‌گذاشتیم ساختمان‌ها در برابر زلزله‌ها مقاوم بودند.

وی با بیان اینکه در بم به خاطر مستحکم نبودن خانه‌ها ۳۴ هزار نفر جان باختند اظهار کرد: باید توجه کنیم که ضمن تاب‌آوری و نظارت‌ها همکاری‌هایی را با مردم داشته باشیم چراکه مشارکت مردم باید در همه کارها وجود داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: شهرداری‌ها ظرفیت‌های بسیار بالایی دارند و نیروی انسانی کارآمد شهرداری بسیار قابل‌توجه است.

وی اظهار کرد: امیدوارم با بارش رحمت الهی مشکلات مردم شرق اصفهان حل شود و زاینده رود بازهم پرآب شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.