احیای تایتانیک به کمک چینی‌ها

چین قرار است بزودی نمونه‌ای مشابه کشتی تایتانیک را در ابعاد اصلی احداث کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، یک شرکت چینی در نظر دارد برای طرح خود به‌منظور برپایی یک مقصد گردشگری در کنار رود "چجیانگ" در منطقه داینگ در استان سیچوان، نمونه مشابه کشتی غول پیکر تایتانیک را که بیش از صدسال پیش غرق شد، در ابعاد اصلی بسازد.

"سو شاو"، رئیس اجرایی این شرکت گفته است برای چین اجرای این چنین پروژه‌ای عجیب نیست. وی گفته است: با ساخت نمونه‌ای از تایتانیک، ما چیزی برای تمام بشریت ارائه می‌کنیم. تایتانیک تنها متعلق به یک کشور نیست؛ همچنانکه آمریکا نیز می‌تواند همین اقدام را با شخصیت پاندای کونگ‌فو کار انجام دهد.

وی در ادامه افزود: این پروژه که هزینه اصلی آن از 145 میلیون دلار بیشتر خواهد شد، احتمالا تا پایان سال 2017 تکمیل می‌شود.

تایتانیک، یک کشتی مسافربری انگلیسی غول پیکر اقیانوس پیما بود که برای انجام سفرهای منظم میان دو ساحل اقیانوس اطلس ساخته شده بود. این کشتی متعلق به شرکت "وایت استار لاین" بود که در کارخانه کشتی سازی "هارلند اند ولف" در بلفاست ( که اکنون ایرلند شمالی خوانده می‌شود) ساخته شده بود. تایتانیک، بزرگترین کشتی مسافربری جهان بود که در آن زمان ساخته شد.

این کشتی در نخستین سفر خود در سال 1912 از لندن به مقصد نیویورک از مسیر اقیانوس اطلس حرکت کرد و پس از 4 روز حرکت، کمی پیش از نیمه شب، با کوهی یخی برخورد کرد؛ مسأله ای که سبب غرق این کشتی پس از 2 ساعت و 40 دقیقه از لحظه برخورد شد.

در کشتی تایتانیک به هنگام غرق 2224 مسافر سوار بود که حدود 1500 نفر از آن‌ها غرق شدند. این مسأله سبب شد این حادثه، بزرگترین فاجعه دریایی در قرن بیستم به حساب بیاید.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار