معاون امنیت ملی اوباما در مراسم کاسترو شرکت می کند

سخنگوی کاخ سفید گفت معاون امنیت ملی اوباما در مراسم یادبود کاسترو شرکت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخنگوی کاخ سفید گفت که کاخ سفید به دلیل آنچه که او 'پیچیدگی های موجود در روابط با کوبا' خواند هیات ویژه ای را برای شرکت در مراسم یادبود فیدل کاسترو نخواهد فرستاد اما بن رودز معاون رایزن امنیت ملی اوباما در این مراسم شرکت خواهد کرد.

جاش ارنست در کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد این که آیا اوباما یک هیات ویژه پارلمانی را برای شرکت در مراسم یاد بود فیدل کاسترو رهبر فقید کوبا اعزام خواهد کرد یا نه گفت که به دلیل پیچیدگی هایی که هنوز در روابط میان کوبا و کشورش وجود دارد چنین هیاتی به کوبا نخواهد رفت.

سخنگوی اوباما افزود که اوباما ، بن رودز معاون رایزن امنیت ملی که در طول تلاش های دیپلماتیک برای عادی سازی روابط میان دو کشور فعالیت زیادی داشته و در این هفته نیز عازم کوبا بوده برای شرکت در این مراسم مامورکرده است.

فری دلورنتیس سفیر موقت آمریکا در کوبا نیز همراه با رودز در این مراسم حضور خواهد داشت.
ارنست در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا بجای اعزام یکی از مشاوران اوباما یک هیئت رسمی پارلمانی را به این مراسم اعزام نمی کند،گفت که عادی سازی روابط با کوبا و ادامه این روابط با پیچیدگی های زیادی همراه است و به همین دلیل اعزام چنین هیاتی مقتضی به نظر نمی رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار