شهرکرد؛

افزایش پنج درصدی موقوفات منفعتی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از افزایش پنج درصدی موقوفات منفعتی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی به مناسبت روز وقف گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 30 وقف جدید در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده که 25 مورد آن منفعتی است و این تعداد نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش دارد.

وی افزود: بیش از 30 درصد موقوفات استان وقف عزاداری امام حسین (ع) است.

عزیزی، از راه‌اندازی مرکز مشاوره وقف در ادارات اوقاف و امور خیریه استان هم خبر داد و اضافه کرد: ارائه مشاوره در زمینه وقف‌های مورد نیاز و به روز به واقفان از اهداف راه‌اندازی این مرکز می باشد.

وی، احداث خوابگاه دانشجویی، احداث مدارس، درمانگاه، بیمارستان تخصصی، فراهم کردن زمینه ازدواج افراد بی‌بضاعت و اشتغالزایی جوانان را از نیازهای مبرم امروز جامعه دانست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر یک هزار و 650 موقوفه در استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 53 مورد مسجد، 304 مورد موقوفه منفعتی با نیت‌های متفاوت و مابقی دارالقرآن و مهدیه هستند.

عزیزی، نظارت بر موقوفات فاقد متولی را از وظایف این اداره کل برشمرد و گفت: حدود 108 مورد امامزاده، زیارتگاه و قدمگاه در استان وجود دارد که همگی در حال ساخت و ساز و تعمیر می باشند.

وی با بیان تحقق 50 درصد از اعتبار دولتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در سال جاری، تأکید کرد: درآمد هر یک از بقاع متبرکه امامزادگان (ع) مخصوص همان بقعه است بوده و باید در همان مکان هزینه ‌شود.

عزیزی، برگزاری طرح آرامش بهاری ویژه نوروز، طرح نشاط معنوی، برپایی خیمه‌های معرفت، ویژه برنامه یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، نمازهای جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی و فعالیتهای قرآنی را از برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه در طول سال بیان کرد.

وی با اشاره به برگزاری طرح حافظان قرآنی یک جزء به بالا در استان گفت: سهمیه چهارمحال و بختیاری در این طرح پنج هزار نفر بود که در مرحله کشوری به میزبانی گیلان، تنها یک نفر از استان موفق به کسب رتبه عالی در بخش 10 جزء شد.

27 صفرالمظفر با عنوان «روز وقف» و 7 تا 16 آذرماه امسال برابر با 27 صفر تا 6 ربیع الاول، به عنوان دهه وقف با شعار «همه واقف باشیم» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.