پیام تسلیت نخست وزیر کانادا برای درگذشت فیدل کاسترو

جاستین ترودو درگذشت رهبر فقید کوبا را تسلیت گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ جاستین ترودو -- نخست وزیر کانادا -- با انتشار بیانیه ای درگذشت فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا را تسلیت گفت. 

بر این اساس، جاستین ترودو ضمن تسلیت به خانواده فیدل کاسترو و مردم کوبا افزود: «با اندوه فراوان امروز از درگذشت رئیس جمهور پیشین کوبا آگاهی یافتم. فیدل کاسترو رهبری بود بزرگتر از یک نسل و بیش از نیم قرن به مردم کشورش خدمت کرد. وی انقلابی افسانه ای و سخنور بود و خدمات ارزشمندی برای آموزش و بهداشت و درمان مردم کشورش از خود بر جا گذاشت. هواداران و مخالفان آقای کاسترو او را چهره ای جنجالی می شناختند اما عشق و علاقه وی را به مردم کوبا نیز قبول داشتند. هواداران فیدل کاسترو، عاشق فرمانده بودند.»

در بیانیه نخست وزیر کانادا آمده است: «پدرم افتخار می کرد که فیدل کاسترو را دوست خود بخواند. هنگامی که پدرم فوت کرد این فرصت را یافتم تا با فیدل دیدار کنم. در سفری که به تازگی به کوبا داشتم نیز افتخار دیدار با سه فرزند وی و بردارش رائول کاسترو نصیبم شد.» 

جاستین ترودو گفت: «به نیابت از ملت کانادا، کودکان و همسرم درگذشت فیدل کاسترو را به خانواده او و مردم کوبا عمیقا تسلیت می گویم.»

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار