150 هزار تومان حقوق ماهیانه مربیان درجه یک

عباس خسروی زاد مربی کشتی گفت: مربیان درجه یک کشتی برای یک شیفت ماهیانه 150 هزار تومان دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی باشگاه خبرنگاران جوان  عباس خسروی زاد مربی کشتی در گفت و گو با رادیو ورزش در ارتباط با وضعیت مربیگری در رده های پایه گفت: حفظ و نگهداشتن ورزشکاران رده های خردسال و نونهال کار بسیار سختی است؛ این افراد باید لذت ببرند تا در این فضا بمانند؛ زمانی که لذتی در آن وجود نداشته باشد، سراغ ورزشهایی می روند که این نیاز را برطرف کند. فضای کشتی هم، فضای سخت و خشنی است.

مربی کشتی افزود: فضای سخت و کمبود امکاناتی که در برخی باشگاه ها وجود دارد، باعث دلزدگی ورزشکاران می شود؛ به همین باید جهت فضای مناسب تری را ایجاد کنیم. به اعتقاد من، اگر مسابقاتی در هر محل برگزار شود و بهترین ها گلچین شوند تا در زمان و تعداد کمتری رقابت ها را برگزار کنیم، فضا برای افراد لذت بخش تر خواهد شد.

وی، در پاسخ به این سوال که اکنون مربیان رده های پایه حدوداً چه مقدار حقوق دریافت می کنند، تصریح کرد: 150 هزار تومان برای یک شیفیت مقدار حقوقی است که فدراسیون برای مربی درجه یک تعیین کرده است؛ اما حقوقی که اکنون وجود دارد به صورت درصدی است؛ متأسفانه شرایط درصدی هم کیفیت کار را پایین می آورد؛ زیرا تمام تلاش مربی بر این است که شاگردان بیشتری را جذب کند.

خسروی زاد، به شرایط نامناسب محیط کاری خود اشاره کرد و اظهار داشت: : اکنون بنده در فضایی به اندازه نصف تشک کشتی و بدون امکانات به شاگردانم آموزش می دهم. در گذشته، برای مربیان بحث پول مطرح نبود و ما هیچگاه اعتراضی بابت حقوق از آنها ندیدیم؛ آن زمان بیشتر عشق و علاقه مطرح بود؛ اما اکنون که مربیگری سیستماتیک شده، باید راهکارهای درست تربی برای آن بیاندیشیم و به عنوان یک شغل تعریف شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار