دعوت سازمان ملل به ادامه تلاش ها برای حل بحران قبرس

بان کی مون رهبران دو بخش قبرس را به ادامه تلاش ها برای حل بحران ترغیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه رهبران دو بخش ترک نشین و یونانی نشین قبرس را ترغیب کرد تلاش های خود را برای یافتن راه حلی برای یکپارچگی­ مجدد این ­جزیره ­ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بان کی مون در بیانیه ای شکست مذاکرات را که از ده روز پیش در سوئیس آغاز شده بود و درباره معیارهای انطباق ارضی نتیجه های مورد انتظار را به بار نیاورد»، تصدیق­ کرد.

بان کی مون گفت "در سرخوردگی­ رهبران دو بخش قبرس سهیم است" و آنها را ترغیب کرد "حداکثر تلاش خود را برای فائق آمدن به این مشکل­ ویژه به­ کار ببرند و کار امید­بخشی را که آغاز کرده اند، به نتیجه برسانند".

وی اعلام کرد "برای بررسی مراحل بعدی"­با رهبران دو بخش قبرس در تماس باقی خواهد ماند، و در این فاصله "طرف های مذاکره را ترغیب خواهد کرد از هر گونه اظهاراتی که ممکن است از سرگیری مذاکرات را دشوار کند، اجتناب کنند".

دبیرکل سازمان ملل خاطر نشان کرد "کم نیست مواردی که وقتی مذاکرات به مرحله پایانی می رسد، مشکلات موقتی برطرف می شود."

بان­ همچنین از کشورهای ضمانت کننده شامل یونان، ترکیه و انگلیس خواست از رهبران دو طرف در طول روزها و هفته های آینده که برای مذاکرات درباره آینده قبرس حیاتی خواهد بود، حمایت کنند».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار