فلاحت‌پیشه طی تذکر آیین‌نامه‌ای:

دولت و قوه قضاییه سند امنیت قضایی و حقوق شهروندی را به مجلس ارائه کنند

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب گفت: دولت و قوه قضاییه سند امنیت قضایی و حقوق شهروندی را به مجلس ارائه کنند.

میرحسینی/ ابراهیمی//دولت و قوه قضاییه سند امنیت غذایی و حقوق شهروندی را به مجلس ارائه کنندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب طی تذکری با استناد ماده 34 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه به مانند اعتراضات و اختلافات شکل می‌گیرد دلیل ان این است که برخی دستگاه‌ها در قالب برنامه‌های توسعه‌ای کشور به وظایف خود عمل نکردند.

وی افزود: بنده معتقدم وظیفه مجلس این است که از دولت بخواهد که چرا اسناد لازم را در قالب برنامه‌های توسعه‌ای به مجلس ارائه نمی‌کند.

فلاحت‌پیشه با اشاره به برخی از اسنادی که دولت و  قوه قضاییه در ارائه آن به مجلس تاخیر کردند گفت: یکی از آن اسناد سند امنیت قضایی و دیگری سند حقوق شهروندی و سند کار شایسته است که دولت و قوه قضاییه موظف بودند در قالب برنامه پنجم این اسناد را به مجلس ارائه کنند تا بر اساس رسیدگی آن در مجلس شهروندان از حقوق خود بهره ببرند اما متاسفانه هیچ کدام از این اسناد در دوران برنامه پنجم به مجلس ارائه نشد.

وی ادامه داد: این مسئله تا جایی پیش رفت که ما این موارد را حتی در لایحه برنامه ششم هم نمی‌بینیم که بنده خواهش می‌کنم هیئت رئیسه مجلس پیش از پایان برنامه پنجم در قالب یک نامه رسمی از رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه بخواهد که این اسناد را به مجلس ارائه دهند.

در ادامه مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس در واکنش به تذکر نماینده اسلام‌آباد غرب گفت: این موضوع در کمیسیون مربوطه پیگیری شود و ما پیگیریم که دولت به وظایف خود عمل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار