مثبت اندیشیدن را بیاموزید

مثبت‌اندیشی یک مقوله‌ای است که ریشه در تاریخ بشر داشته و به طور کلی برگرفته از افکار و عقاید ما است که نقش بسزایی در روند زندگی دارد.

امیر لطفی‌حقیقت روان‌شناس و پژوهشگر علوم رفتاری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مثبت نگری و تأثیر آن بر زندگی فرد گفت: مثبت نگری باعث می‌شود فرد در زندگی با مسایل و مشکلات خود به درستی برخورد کند و آنها را به صورت منطقی تحلیل کند.

وی افزود: مثبت‌اندیشی یا مثبت نگری به طور کلی از افکار ما سرچشمه می‌گیرد که در این نگرش فرد نگاهی خوش بینانه و منطقی به خود، طبیعت و محیط پیرامونش دارد. 

این روان‌شناس در ادامه تأکید کرد: مثبت اندیشی داروی زندگی ماست از آن جهت که فرد مثبت اندیش همیشه در مسیر پیشرفت در حال حرکت است و هیچگاه خود را مغلوب نمی‌بیند چرا که سعی دارد معمار زندگی خودش باشد و از آن لذت ببرد.

لطفی‌حقیقت گفت: افراد مثبت‌اندیش استرس و اضطراب کمتر و با اعتماد به نفس بالا همیشه تصویر مثبتی از خود دارند به همین دلیل این افراد از سلامت روحی و جسمی بیشتری برخوردارند.

وی در ادامه افزود: کسی که می‌خواهد نگاه مثبتی داشته باشد باید در زندگی فعالیت معنی داری داشته و به نوعی برای خود هدف تعیین کند، ارزش وجودی خود و دیگران را بشناسد و برای کمک به همنوعان خود بکوشد چرا که تمام این موارد تأثیر بسیاری در نگرش فرد دارد.

این روان‌شناس در پایان گفت: برای مثبت اندیشی برنامه روازنه شادی را تنظیم کنید، سحرخیز باشید، حداقل روزانه ورزش کنید، هم خود و هم دیگران را ببخشید، به پاکیزگی بدن خود اهمیت دهید و مدیر افکار و هیجانات خود باشید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۵
خیلی عالی بود ★
ممنون
آخرین اخبار