استولتنبرگ: مذاکرات خوبی با ترامپ درباره آینده ناتو داشتم

دبیرکل ناتو گفته است که مذاکرات خوبی درباره آینده ناتو با ترامپ داشته است.

استولتنبرگ: مذاکرات خوبی با ترامپ درباره آینده ناتو داشتم
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، جنز استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه گفته است که مذاکرات خوبی درباره آینده ناتو و اهمیت افرایش هزینه های دفاعی در کشورهای متحد با دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب امریکا، داشته است.

آقای استولتنبرگ در صفحه تویترش نوشته است: مذاکرات خوبی درباره آینده ناتو و اهمیت افرایش هزینه های دفاعی در کشورهای متحد» داشته است.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب امریکا در جریان کمپین انتخاباتی‌اش باقی ماندن در ائتلاف ناتو را به دلیل کاهش هزینه‌های دفاعی کشورهای عضو زیر سوال برده و این نگرانی را بوجود آورده بود که امریکا از سرمایه‌گذاری بیشتر در این ائتلاف آن هم درست زمانی که شاهد بالاترین سطح تنش با رویه است کنار بکشد.

رویکرد مثبت ترامپ به پوتین رییس‌جمهور روسیه تا حدودی نگرانی اعضای ناتو را به دنبال داشته است.

بر اساس خبرنامه که ناتو منتشر کرد استولتنبرگ پیروزی ترامپ را تبریک گفت و اعلام کرد بی صبرانه منتظر همکاری با او و اعضای جدید تیم امنیت ملی امریکا است.

بر اساس این خبرنامه، استولتنبرگ و ترامپ بر اهمیت این موضوع که «ناتو باید به راه خود ادامه دهد» تاکید و سیاست ناتو در «فضای امنیتی جدید»‌ را که با تهدید دهشت افگنی همراه است بررسی کردند.

استولتنبرگ خاطر نشان کرد موضوع رعایت سطح هزینه های نظامی اولویت نخست او بعد از عهده دار شدن این سمت در سال ۲۰۱۴ است.

دو طرف همچنین درباره هزینه‌های دفاعی ناتو گفتگو کردند و توافق نمودند که پیشرفتهایی در زمینه مشارکت عادلانه تر در هزینه های نظامی ناتو حاصل شده ولی هنوز باید کارهای بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار